تمام بافت تاریخی خوسف واجد شرایط ثبت ملی است

طالبیان با بیان اینکه تمام بافت تاریخی خوسف واجد ثبت ملی است، گفت: شهر خوسف ارزشمند است و اگر به آن رسیدگی شود می تواند به لحاظ جهانی مقصد گردشگری افراد باشد.

«محمدحسن طالبیان» در حاشیه افتتاح اقامتگاه بوم گردی ابن حسام و منزل میرزا جعفر خوسف در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: امروز برای افتتاح ۴۰ پروژه مرمت با حضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور در مرکز بافت تاریخی خوسف هستیم که 21 هکتار آن بافت تاریخی دست نخورده است که مردم در آن زندگی می کنند این محیط ها آرزوی بسیاری از افراد است چراکه بهترین فضا برای آرامش است.


معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در حوزه بافت تاریخی خوسف 25  اثر ثبت ملی وجود دارد که تعدادی از آن ها مرمت و بازسازی شده است. 

 

وی با اشاره به افتتاح اقامتگاه این حسام و خانه میرزا جعفر در شهرستان خوسف، افزود: کمک می کنیم با مشارکت مردم و بخش خصوصی بتوانیم از تعداد زیادی از این نوع اقامتگاه که هم برای زندگی و هم برای کسب و کارهای اقتصادی و فرهنگی هستند، بهره ببریم. 

 

طالبیان بیان کرد: یکسری نیازها در شهرستان خوسف است که مقرر شد برای موزه و مراکز هنرهای صنایع دستی و زیرساخت های گردشگری با کمک سازمان بازآفرینی شهری که امسال 500 میلیارد تومان در بودجه آن برای بافت های تاریخی در نظر گرفته شده و مشارکت بخش خصوصی به استان کمک کنیم.

 

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه تمام بافت تاریخی خوسف واجد ثبت ملی است، گفت: برای این بافت برنامه‌ریزی خواهد شد چراکه ارزشمند است. 


وی افزود: شهر خوسف ارزشمند است که اگر به آن رسیدگی شود می تواند به لحاظ جهانی مقصد گردشگری افراد باشد چراکه واجد ارزش جهانی خواهد بود.

 

طالبیان تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی در خوسف انجام شده ولی باید تحولی عظیم در آن رخ دهد.

 

 

 

کد خبر 1060895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha