لزوم ایجاد بازارچه محصولات صنایع‌دستی/ روستای قاسم‌آباد ظرفیت‌های بالایی دارد

​حجت‌الاسلام صفری ملک‌میان لزوم ایجاد بازارچه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی به ویژه چادر شب روستای قاسم‌آباد را مورد تاکید قرار داد و گفت: روستای قاسم‌آباد ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید و اشتغال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری» امروز(جمعه، 7 خرداد) در بندبن قاسم‌آباد چابکسر در آیین استقبال از وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که با حضور  استاندار گیلان انجام شد اظهار داشت: ایجاد بازارچه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی به ویژه چادر شب روستای قاسم‌آباد از جمله مواردی است که عملی شدن آن را از وزیر میراث فرهنگی درخواست داریم.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ضمن گرامیداشت حضور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استاندار گیلان در این شهرستان عنوان کرد: روستای بزرگ قاسم‌آباد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی و طبیعی بسیار خوبی دارد که باید از آن به نحو بهینه برای توسعه و رشد منطقه، استان و حتی کشور استفاده شود.

 

صفری ملک‌میان با بیان اینکه در روستای قاسم‌آباد علاوه بر شخصیت‌های بزرگی که ظهور و بروز کردند بیش از 50 پزشک تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است تصریح کرد: روستای قاسم‌آباد قدمت بالایی دارد و در ادوار و حکومت‌های گذشته هم نگاه بسیاد ویژه‌‌ای به آن شده است که این امر از اهمیت بالای آن حکایت دارد.

 

وی استفاده از ظرفیت‌های روستای قاسم‌آباد را توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار داد و ضمن اشاره به ثبت جهانی این منطقه اذعان کرد: صنایع‌دستی از شاخصه‌های این منطقه است و به غیر از نمدمالی، چادر شب بافی از مهم‌ترین صنایع دستی قاسم آباد محسوب می‌شود که آوازه و شهرت بسیار خوبی هم دارد.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس نهایت استفاده از پتانسل‌های روستای قاسم آباد به ویژه پس از موضوع ثبت جهانی آن را لازم و ضروری دانست و گفت: این موضوع بدون شک هم در بخش گردشگری و هم ایجاد اشتغال اهمیت بالایی دارد و از مسئولان ذیربط می‌خواهیم در این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ضمن درخواست از وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای حمایت از فعالان عرصه صنایع‌دستی افزود: در شهرستان رودسر و املش سه قلعه معروف داریم و از وزیر انتظار داریم با تامین منابع مالی و اعتبارات، زمینه احیاء این اماکن و استفاده بیشتر از آنان در بخش گردشگری را فراهم سازد.

 

صفری ملک‌میان به بحث خانه‌های خلاقیت که از جمله اهداف مورد پیگیری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است هم اشاره کرد و گفت: منطقه قاسم‌آباد و کلا شهرستان ما هم این ظرفیت را دارد که چنین برنامه‌هایی در آن اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه اهالی منطقه قاسم‌آباد علاقه بسیار ویژه‌ای به چادر شب‌بافی دارند و این علاقه و اهتمام نسل اندر نسل ادامه داشته است اضافه کرد: از وزیر میراث‌فرهنگی می‌خواهیم که نهایت حمایت از فعالان این حوزه را داشته باشد و در زمینه عرضه و فروش محصولات و ایجاد بازارچه در روستای قاسم‌آباد پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

 

کد خبر 1061001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha