طرفداران نامزدها برای شناساندن هر چه بیشتر کاندیدای خود و سالم نگه داشتن فضای انتخابات تلاش کنند

امام جمعه کرمان گفت: طرفداران کاندیداها تلاش کنند که کاندیدای مورد نظر خود را هرچه می توانند به مردم بشناسانند و تلاش کنند فضای انتخابات سالم نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه (7 خرداد) در خطبه های نماز جمعه گفت: تقوای الهی را در همه صحنه های زندگی رعایت کنید که امیرالمومنین(ع) فرمودند «از خدا بترسید، خدایی که در پیشگاه او حاضر هستید و اختیار من و شما به دست او است و هیچ قدرتی در مقابل قدرت الهی معنی و مفهومی ندارد».

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: یکی از بحث هایی که در رابطه با حقیقت انسان و شناخت او بسیار مهم است، نگرانی هایی است که گاه او را به شدت ناراحت می کند و خروج از این نگرانی ها در شناخت حقیقت انسان بسیار مؤثر است و خروج از این پریشانی ها همواره گمشده انسان در طول تاریخ بوده لذا برای اینکه به آرامش برسد، گاهی اوقات به راه های کاذب و بعضاً صحیح روی آورده است.

 

وی اظهار کرد: تا جایی که حتی سلامت انسان بستگی به این نگرانی ها و دلهره ها دارد؛ وقتی وبا در جامعه بشری بروز و ظهور کرد تعداد قابل توجهی از دانشمندان اعتقادشان به این بود که بخشی از کسانی که عمر خود را در اثر مبتلا شدن به وبا از دست می دهند، به خاطر دلهره و نگرانی ابتلا به وبا است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: در همین ویروسی که اخیراً دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است باز هم گروهی از دانشمندان اعتقادشان بر همین است کسانی که مبتلا به این ویروس می شوند، آن ها که ترس و دلهره ابتلا را دارند، زودتر دفاع بدن خود را در مقابل این ویروس از دست می دهند و گاهی اوقات این نگرانی و دلهره ها باعث مرگ آن ها می شود.

 

وی ادامه داد: در این خصوص در طول تاریخ کتاب هایی برای مبارزه با دلهره ها و نگرانی هایی که روح آدمی را آزار می دهد، نوشته شده و حتی در طول تاریخ بعضی ها اشتباهاً راه هایی رفتند حتی به اعتیادهایی روی آوردند به خیال اینکه به آرامش می رسند.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه خروج از نگرانی ها و دلهره ها، بحث جدی در رابطه با انسان است، گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت آن هم از طرف خدایی که خالق همین انسان است و آدمی را خوب می شناسد و طبیعی است که نسخه متناسب با مشکلات و گرفتاری های این انسان هم را باید در کتاب هدایت قرآن که همه آن وحی الهی است، جستجو کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نسخه مبارزه با این دلهره ها و نگرانی ها در آیات متعددی از قرآن بیان شده، بیان کرد: «الا بذکر الله تطمئن القلوب» نسخه واحد خروج از این گرفتاری هایی است که بشر از آغاز تا انجام، مبتلا به آن است؛ در آیه ای دیگر از قرآن کریم خداوند می فرمایند «ای اهل ایمان به یاد خدا باشید، ذکر کثیر داشته باشید» مراد از این ذکر کثیر یعنی با تمام وجود خداوند را هنگام عبادت، نعمت، ابتلا، لغزش و گناه و  در همه جا یاد کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمود «خداوند برای ذکر به کم آن راضی نیست و برای آن حدی قائل نشده است»؛ یعنی هر چه در همه زندگی از صبح تا شام در خلوت و در آنجا که نعمت به ما روی می آورد و در آنجا که سختی ها و گرفتاری ها است، همیشه یاد خدا باعث می شود دلهره ها و نگرانی ها از بین برود.

 

وی خاطرنشان کرد: دلایل متعددی باعث پریشانی و نگرانی ها در انسان می شود؛ یکی از این عوامل، آینده تاریکی است که فرد در فرا روی خود می بیند؛ احتمال زوال نعمت ها و اینکه ممکن است نعمت هایی که به من داده شده از من سلب شود.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: احتمال اینکه ممکن است گرفتاری هایی برای من پیش آید؛ دچار مشکلات و دردسرهایی بشوم؛ احتمال عارض شدن ضعف و بیماری؛ گاهی اوقات بعضی ها قبل از اینکه بیمار شوند، در اثر ترس بیماری سراغ آن ها می آید و نگرانی و دلهره دارند؛ احتمال درماندگی و احتیاج به دیگران و ده ها دلیل دیگر باعث دلهره و نگرانی آدمی می شود.

 

وی اظهار کرد: نسخه ای که قرآن کریم برای این نگرانی ها به ما توصیه می کند، عبارت از ایمان به خدا و توکل بر خدا و واگذار کردن امور به او  بهترین نسخه ای است که در مقابل همه این ضعف ها و گرفتاری ها ما را محکم و استوار نگه می دارد.

 

امام جمعه کرمان عامل دیگر بروز نگرانی ها را کوتاهی، لغزش ها، خطاها و گناهانی دانست که آدمی انجام می دهد و وقتی به عقبه زندگی خود نگاه می کند خطاهایی مرتکب شده و تاریکی هایی در زندگی وجود دارد، ظلم هایی به خود و دیگران کرده؛ بعضاً حسادت ها و کینه ها باعث شده تا برای دیگران نقشه هایی بکشیم که در آن رضایت خدا نبوده است و به آبروی دیگران دست اندازی کردیم و به دیگران ضربه زدیم و حرف هایی از ما صادر شده و اعمالی انجام دادیم که خودمان در پیشگاه خدا می دانیم که هیچ وجه شرعی نداشته است.

 

وی با بیان اینکه نسخه برون رفت از این دلهره ها و نگرانی ها، توبه و بازگشت جدی در محضر خدا است؛ با خدای خود عهد کنیم که خدایا از حالا به بعد تا پایان عمر این خطاها و لغزش ها را جبران می کنم؛ افزود: عامل دیگری برای این نگرانی ها، ضعف در برابر عوامل طبیعی است؛ ضعف در برابر عوامل طبیعی یعنی هم در مقابل طبیعت ضعیف هستیم و هم در مقابل دشمن ضعف داریم؛ نگران هستیم که نکند دشمنی ها ما را از پای در بیاورد؛ نگران هستیم نکند عوامل طبیعی دست به دست هم بدهند و برای ما مشکلاتی به وجود آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: راه برون رفت از این هم، توجه به قدرت مطلق و لایزال خداوند تبارک و تعالی است و امیدوارم خداوند کمک کند تا بر این دلهره ها و نگرانی های روحی که گاهی اوقات به شدت آدمی را افسرده می کند و دچار مرض های متعدد روحی می شود، فارغ شویم.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به روز قانون و آغاز به کار سال دوم مجلس شورای اسلامی، گفت: جا دارد به نمایندگان مجلس به خصوص ریاست مجلس تبریک عرض کنیم به خاطر ابراز رضایتی که ولی امر مسلمین از عملکرد مجلس داشتند و امیدوارم خداوند نمایندگان مردم را در خدمت رسانی به مردم و کشور کمک کند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: جا دارد پیروزی پرافتخار ملت فلسطین بر رژیم جعلی و غاصب اسرائیل را در 12 روز مقاومت به جهان اسلام و شما و ملت فلسطین تبریک عرض کنیم؛ مقاومت مردم فلسطین نشان داد که نابودی و اضمحلال اسرائیل غاصب نزدیک است و به زودی شاهد این نابودی خواهیم بود و ملت اسلام به فضل خدا از شر این غده سرطانی نجات پیدا خواهد کرد.

 

وی به سخنرانی تاریخی و عاشورایی امام در عاشورای سال 1342 اشاره و بیان کرد: این سخنرانی عاشورا و کربلایی به پا کرد که ادامه آن عاشورا و کربلا و در راستای آنچه که در کربلا گذشت، ایثار و فداکاری و شهادت و شهامتی بود که مردم ایران از آن استقبال کردند که نتیجه آن در سال 57 پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

 

امام جمعه کرمان افزود: انقلابی که یک تنه در مقابل استکبار جهانی ایستاد و در همه صحنه ها یکی پس از دیگری استکبار را به شکست کشانید و حرف خود را با کمال آزادی و استقلال، در دنیای امروز به کرسی نشاند.

 

وی اظهار کرد: در شرایطی که در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، رهنمودهای حکیمانه و سرنوشت سازی که حجت را بر همه تمام کرد از مقام معظم رهبری در رابطه با دیدار تصویری با نمایندگان مجلس همه شنیدیم.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: آنچه که با توجه به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب باید به آن توجه کنیم این است کسانی که در انتخابات کاندیدا شدند و به هر دلیل احراز صلاحیت نشدند اما از آنجا که بچه های انقلاب و نظام هستند، موضع کاملاً انقلابی گرفتند و نشان دادند آنجا که قانون به ضرر آن ها هم باشد و به نفع آن ها در نظر گرفته نشود، آنجا هم چون در خدمت نظام و انقلاب هستند فرقی برای آن ها با روزهایی که تایید می شوند، ندارد که از این افراد باید تقدیر و تشکر کرد.

 

وی گفت: بعضی ها متاسفانه از قبل از اینکه ثبت نام ها آغاز و صلاحیت ها رسیدگی شود، برای جمهوری اسلامی و شورای نگهبان خط و نشان کشیدند و نشان دادند که مردود هستند و بعد از آن هم بر آن صحه گذاشتند.

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: شورای نگهبان با شجاعت و شهامت و عدالت رسیدگی را آغاز کرد و کاندیداهایی از نظر شورای نگهبان احراز صلاحیت شدند که امروز رقابت آن ها آغاز شده است و اولین توصیه به کاندیداها این است باید مواظب باشند که مردم در مناظره ها و مصاحبه های آن ها با دقت حرف ها و تحلیل ها را مراقبت کنند.

 

وی بیان کرد: با اخلاق بودن، با برنامه بودن، اولویت ها را درست تشخیص دادن، راهکارهای مناسب ارائه دادن، حرف های واقعی بامعنا زدن، آینده روشن برای کشور ترسیم کردن، دغدغه معیشت مردم را داشتن، توجه جدی به دو محور اقتصاد و عدالت؛ بخشی از محورهایی است که مورد اقبال مردم است.

 

وی افزود: طرفداران کاندیداها تلاش کنند که کاندیدای مورد نظر خود را هرچه می توانند به مردم بشناسانند و تلاش کنند فضای انتخابات سالم نگه داشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: حمله به کاندیداهای دیگر، تخریب، تضعیف و اهانت آنان و آخرت خود را به تاراج دادن برای دفاع از دیگران، این ادبیات نظام جمهوری اسلامی و در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: باید مسئولین ستادهای انتخاباتی کاندیداهای مختلف به این امر مهم که بستر فضای مطلوب و سالم انتخاباتی، آن هم انتخابات رقابتی و رقابت مؤمنانه را فراهم کنند، توجه داشته باشند که این خواسته تک تک آحاد مردم است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان گفت: مردم به فضل خدا با دقت برنامه ها و افرادی که از کاندیداها طرفداری می کنند و تیم هایی که دور کاندیداها شکل می گیرند و برنامه هایی که ارائه داده می شود را رصد می کنند و به فضل خدا با حضور بانشاط و حداکثری به ندای رهبر فرزانه انقلاب پاسخ مثبت خواهند داد و انتخابات باشکوهی را در 28 خرداد در تاریخ فداکاری های این ملت ثبت خواهند کرد.

کد خبر 1061030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha