۵۶۹ هزار نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند

ملانوری از برگزاری انتخابات در ۹۱۸ روستا و ۳۱ شهر استان خراسان جنوبی خبر داد و گفتت: بر اساس آمار وزارت کشور و ثبت احوال، حدود ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رأی اولی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۷ خرداد) در همایش آموزشی هیئت های نظارت استان، شهرستان ها و بخش های استان اظهارکرد: ما انسان ها از بدو تولد در معرض انتخاب قرار داریم و با هر انتخاب، مسیر زندگی و سرنوشت خود را تعیین می کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: دامنه تأثیر و بازخورد این انتخاب ها در زندگی شخصی، خود ما، خانواده، بستگان یا گروه اندکی است اما انتخاب سیاسی، منشأ تحولات بزرگی در جامعه هدف، کشور و حتی دنیاست.

 

به گفته وی؛ انتخابات های سیاسی ما در ایران، همواره منشأ تحولاتی عظیم در منطقه و دنیا بوده، به همین جهت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی با تأکید بر این که آموزه های دینی و عقل و منطق حکم می کند که انسان مسیر رشد خود را تعیین کند، گفت: از همان روزهای شکل گیری انقلاب، حضرت امام(ره)، دموکراسی و مشارکت مردم را به عنوان یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی تعیین کردند.

 

ملانوری با بیان این که نظام ما بر اساس حضور مردم شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین انتخاب های ما که بدون حضور پای صندوق های رأی هم رقم خورد، انتخاب حاکمیت اسلام بر کشور بود، این که ما با عزم و اعتقادی راسخ پذیرفتیم حکومتی دینی، اسلامی و الهی داشته باشیم.

 

وی متذکر شد: در نظام مردم سالار دینی، بهترین ابزار و وسیله برای تعيين سرنوشت و حکومت مردم بر مردم، برگزاری انتخابات است.

 

استاندار خراسان جنوبی به تشریح کارکردهای انتخابات پرداخت و گفت: از جمله این کارکردها، مشارکت سیاسی مردم است، به نحوی که مردم با شرکت در انتخابات های مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی، در انتخاب بلندپایه ترین افراد نظام تا کسانی که مدیریت شهر و روستایشان را به عهده دارند، سهیم می باشند.

 

ملانوری، قانون مند کردن انتقال قدرت را هم از کارکردهای انتخابات برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه نیز از کارکردهای انتخابات می باشد.

 

وی ادامه داد: در جریان انتخابات، فرهنگ سازی سیاسی که نتیجه اش عقلانیت سیاسی است، رقم می خورد و آگاهی، بینش و بصیرت افراد نسبت به محیط پیرامونی ارتقاء می یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که وزارت کشور یا حوزه خاصی، مسئول برگزاری انتخابات نیست، گفت: این تکلیف بر دوش همه ماست که به عنوان یک خانواده دور هم جمع شویم تا انتخابات را بر محور سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت پیش ببریم.

 

ملانوری با بیان این که همه ما در اردوگاه نظام مسئولیت داریم، تصريح کرد: هنر ما افزایش نیروهای درون اردوگاه در راستای تقویت پایه های نظام است.

 

وی متذکر شد: همه ما باید با قانون مداری و رعایت اصل بیطرفی، انتخابات را بدون هیچ اتفاق منجر به گلایه، اعتراض و شکایتی برگزار کنیم.

 

به گفته وی؛ توقع این است که در جوی توأم با تعامل، همدلی و همراهی، انتخاباتی سالم و امن برگزار نماییم.

 

استاندار خراسان جنوبی از برگزاری انتخابات در ۹۱۸ روستا و ۳۱ شهر استان گفت و اظهار داشت: بر اساس آمار وزارت کشور و ثبت احوال، حدود ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رأی اولی هستند.

 

ملانوری با اشاره به ۹۸۷ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده، از افزایش این آمار به نسبت دوره های گذشته گفت و خاطر نشان کرد: ۴۷۴ شعبه سیار داریم که با عنایت به شرایط کرونایی و تأکيد بر رعایت دستورالعمل ها، پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

 

به گفته وی؛ هر شعبه اخذ رأی، یک سنگر برای دفاع از ارزش های انقلاب، آرمان های نظام و کیان مملکت می باشد. 

 

وی، تعداد تعرفه های پیش بینی شده را با احتساب ۲۰ درصد بیش از ظرفیت ۷۰۰ هزار برشمرد.

 

 

کد خبر 1061047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha