انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی احمدی» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افتتاح می شود

حجت الاسلام سلامی گفت: انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی احمدی» ابتدای دهه کرامت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (شنبه 8 خرداد) در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه کرامت استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: این کمیته کار اصلی دهه کرامت را به عهده دارد چرا که اگر موج آفرینی روی ندهد، ممکن است مردم کمتر مطلع شوند.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با یادآوری این مطلب که معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد، افزود: رسانه ها توجه ویژه به حضرت شاهچراغ (ع)، داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت، بهترین زمان برای معرفی شخصیت حضرت احمد به موسی (ع) است، اضافه کرد: متاسفانه کمتر نسبت به معرفی حضرت شاهچراغ (ع) کار انجام شده است.

حجت الاسلام سلامی با یادآوری باید همه به عظمت و بزرگی حضرت واقف شوند، اضافه کرد: حضور مردمی را در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دهه کرامت برنامه های حرم مطهر آغاز می شود، افزود: سخنرانی و مولودی خوانی ویژه میلاد حضرت معصومه (س)، تجمع «بانوان احمدی» و تجلیل از زنان موفق در عرصه های مختلف در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) را به اجرا خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه مراسم «خدمت کریمانه» با حضور خانواده شهدا، برگزار می شود، در این مراسم خادمین به دنبال خانواده شهدا می روند و این عزیزان را به حرم مطهر می آورند، افزود: انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی احمدی» ابتدای دهه کرامت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افتتاح می شود.

حجت الاسلام سلامی با تاکید بر اینکه چهارشنبه 26 خرداد، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به مناسبت سالروز بزرگداشت ایشان میزبان حجت الاسلام «رفیعی» و «احمد واعظی» خواهد بود، تاکید کرد: سومین جشنواره ملی چلچراغ افتتاح می شود، یک هزار و 125 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جشن ویژه کودکان از دیگر برنامه های این ایام است، افزود: خطبه خوانی خادمین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با حضور یک هزار و 500 نفر از خادمین را خواهیم داشت و پس از آن مراسم ضریح مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گلباران می شود و در این ایام کتاب «مدفونین در حرم» در ایام دهه کرامت رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در شب میلاد حضرت امام رضا (ع)، حجت الاسلام «حسین آبادی»، معاون مسجد مقدس جمکران به سخنرانی خواهد پرداشت و خادمین آستان مقدس رضوی هم در این مراسم حضور خواهند داشت، اضافه کرد: نمایشگاه «امین ولایت» در صحن حضرت معصومه (س) برپا می شود و جشنواره سرود «امین ولایت» برای ایجاد تولیدات پیرامون حضرت شاهچراغ (ع) به اجرا می رسد.

به گفته حجت الاسلام سلامی، هر کسی در هر پُست، مقام و جایگاهی که حاضر است و هرچه در توان دارد، فعالیت هایی در خور حضرت شاهچراغ (ع) ارائه دهد.

کد خبر 1061224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha