​رسالت سنگین بانوان در حوزه بصیرت‌افزایی/ انتخابات محل جمع کردن غنیمت نیست

​فلاحی ضمن اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد با بیان اینکه بانوان کشورمان امروز مسئولیت سنگینی در حوزه روشنگری و بصیرت‌افزایی بر عهده دارند گفت: انتخابات محل جمع کردن غنیمت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سارا فلاحی» امروز(شنبه، 8 خرداد) در همایش سیاسی، بصیرتی خواهران با موضوع مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات 1400 که به همت سازمان بسیج خواهران استان گیلان برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام و انقلاب عنوان کرد: زن در ساختار نظام اسلامی می‌تواند گفتمان سازی کند و قدرت اقناع کنندگی خود را در اختیار جامعه قرار دهند و نباید اجازه دهند نگاه ابزاری به آنان نهادینه شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را که بانوان کشورمان امروز مسئولیت سنگینی بر عهده دارند متذکر شد و گفت: زنان اهل ساختن هستند و به عنوان قوام بخش خانواده و تغییر دهنده جامعه محسوب می‌شوند، از طرفی می‌توانند به عنوان سربازان ولایت حاضر شوند و نقش تحول‌آفرین خود را ایفا کنند زیرا به واسطه همین امر است که جهان تغییر پیدا می‌کند.

 

 وی با تاکید بر اینکه کسانی فقط بلدند از دیوار بیت‌المال بالا رفته و مال مردم را به تاراج ببرند ابراز داشت: نگرانم، نگران کسانی که وارد عرصه سیاست می‌شوند و سیاست را ابزار خود برای رسیدن به اهداف اشرافی‌گری و ماکیاولیستی خود می‌دانند زیرا قطعا درون مایه این قدرت برخاسته از عدالت نیست.

 

سخنگوی فراکسیون زنان در مجلس یازدهم با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیاء دین و در مقابل یزیدی که آئینه تمام نمای ضدارزش‌ها و جرثومه فساد بود، قیام کرد یادآور شد: خواص در آن جامعه به خطا رفتند و اگر مراقبت نکنیم قطعا در جامعه ما هم خواص به خطا رفته و قدرت را برای قدرت می‌خواهند.

 

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس افزود: نباید اجازه دهیم خوی اشرافیگری اساس مدیریت جامعه را به دست بگیرد و باید مطالبات افکار عمومی مدیریت شود از طرفی همه می‌دانیم امروز سفره مردم کوچک شده و رانت‌خواری به اوج خود رسیده است، بنابراین باید با این پدیده‌های شوم مبارزه کنیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه امروز وظیفه ما بانوان است که در عرصه روشنگری و بصیرت به میدان بیاییم یادآور شد: خط نفوذ و انحراف پیشرفت کرده و به برخی خواص رسیده بنابراین زنان باید قیام کنند و خود را به قربانگاه دفاع از انقلاب اسلامی، نظام و ولایت‌فقیه رسانده و از ارزش‌ها دفاع کنند.

 

فلاحی مشکلات منطقه را متذکر شد و با اذعان به اینکه خاورمیانه در دنیا هم مرکز ثروت و هم مرکز بحران است، خلیج فارس را بزرگ‌ترین مخزن انرژی جهان دانست و گفت: چشم طمع صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام به این منطقه دوخته شده است از طرفی امروز دشمن ما درونی بوده و در بستر ضعف‌های ما در حال اجرای برنامه‌هایش است.

 

وی با بیان اینکه باید از موضع اقتدار با دشمن صحبت کنیم و این موضع را همه ما با شرکت در انتخابات رقم می‌زنیم اذعان کرد: امروز انقلاب اسلامی در نقطه‌ای ایستاده که به سپر نیاز دارد اما کسانی هستند که انقلاب را سپر خود کرده و در حال استفاده از این ظرفیت برای رسیدن به امیال فردی و شخصی و جناحی خود هستند.

 

سخنگوی فراکسیون زنان در مجلس یازدهم با بیان اینکه دشمن به دروغ برچسب فعالیت‌های غیر صلح‌آمیز هسته‌ای را به ایران می‌زند اضافه کرد: دشمنان به دروغ جا انداخته‌اند که ایران اسلامی می‌خواهد از انرژی هسته‌ای در حوزه نظامی استفاده کنند در حالیکه 95 درصد فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز است و بدون شک نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

 

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس با اشاره به اینکه منافع ما گوشت قربانی نیست و همه نخبگان باید به گوش باشند افزود: یک مسئول حق ندارد، مشکلات و دعواها را به سر میز مذاکره ببرد و بسیاری از افرادی که هم‌اینک در حال گرا دادن به دشمن هستند شایسته آن جایگاه نیستند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این دوران دورانی است که همه در لباس اسلام و انقلاب هستند ابراز داشت: در مناظره‌های انتخاباتی بعضا مشاهده می‌شود که نامزدها اسرار سیاسی را علیه هم برملا می‌کنند و همین اقدام آنان موجبات ناامیدی جامعه و آحاد مردم را فراهم کرده است.

 

وی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه اصلاح طلب و اصولگرا دو بال گفتمان انقلاب اسلامی است اظهار داشت: تاکنون با پشتوانه ملت، نظام مقدس جمهوری اسلامی استمرار پیدا کرده بنابراین کسانی که به قدرت می‌رسند باید از دو بال نظام محافظت کنند تا ناامیدی در جامعه رخ ندهند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انتخابات محل جمع کردن غنیمت نیست اضافه کرد: این‌ها خطراتی است که سلامت انتخابات را خدشه‌دار می‌کند و نظیر همان اتفاقی که در جنگ احد اتفاف افتاد برخی فقط به دنبال این هستند که در انتخابات لقمه‌ای گلوگیر نصیب‌شان شود.

 

فلاحی جلوگیری از فرار نخبگان از کشور را ضروری دانست و با اشاره به اینکه باید زمینه حضور مجدد نخبگان فراهم شود تا کشورمان از این پیچ تاریخی عبور کند خاطرنشان کرد: یکی از رازهای ماندگاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که خود را سرباز کشور و ملت می‌دانست و اجازه نداد احدی از او برای اهداف و منافع خود استفاده کند.


 

کد خبر 1061246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha