بیش از ۹۰ درصد واکسیناسیون گروه‌های هدف در اهواز  انجام شده است

ابول نژادیان با بیان اینکه از هفته گذشته روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان کاهشی شده و در حال حاضر ۱۵ شهر نارنجی و ۱۲ شهر زرد هستند گفت: بیش از ۹۰ درصد واکسیناسیون گروه‌های هدف در اهواز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» ظهر امروز (شنبه ۸ خرداد) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان، با بیان اینکه روند رو به رشدی برای انجام واکسیناسیون در خوزستان داریم اظهار کرد: در حال حاضر ۷۸ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۸۱ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۷۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال خوزستانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میزان انجام واکسیناسیون در شهرهای مختلف استان را متفاوت دانست و تصریح کرد: در اهواز بیش از ۹۰ درصد واکسیناسیون گروه‌های هدف انجام شده و در مجموع در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حدود ۵۰ درصد از افراد ۶۵ تا ۶۹ ساله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه تا حدودی جمعیت هدف واکسینه شده‌اند و امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن بتوانیم واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا را آغاز کنیم البته قرار بود این هفته محموله جدیدی وارد کشور شود اما در ورود آن تاخیر ایجاد شده ولی به محض وورد محموله جدید واکسن به کشور، به سرعت روند واکسیناسیون ادامه می‌یابد.

 

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه تاکنون نتایج واکسن در استان رضایت بخش بوده ابراز کرد: پس از آغاز واکسیناسیون، از ۳۷ هزار نفر پرسنل بهداشت و درمان استان خوزستان، تنها ۲۳ نفر آنها به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰ نفر، واکسن را دریافت نکرده بودند بنابراین تنها ۱۳ نفر از دریافت‌کنندگان واکسن، با علائم خفیف مبتلا شده‌اند با اینکه در بخش های کرونایی مشغول به فعالیت بودند پس واکسیناسیون بسیار خوب عمل کرده و موفقیت بزرگی است.

 

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های پزشکی و واکسیناسیون می‌تواند از روند (نوع شدید) بیماری جلوگیری کند ادامه داد: حدود ۹۲ درصد کادر بهداشت و درمان، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و برخی نیز به دلیل شیردهی یا بارداری، امکان دریافت واکسن را نداشتند.

 

ابول‌نژادیان به آماده شدن واکسن ایرانی در این ماه اشاره کرد و گفت: محموله خوبی از واکسن نیز هلال احمر وارد کشور می‌کند به محض اینکه واکسن در اختیار ما قرار بگیرد واکسیناسیون با سرعت در خوزستان انجام می‌شود.

 

وی در خصوص روند بیماری در خوزستان عنوان کرد: به مدت یک هفته به دلیل تجمعات ایام عید فطر روند کاهشی بیماری، متوقف شده بود اما در هفته گذشته همچنان روند موارد ابتلا و فوتی ها کاهشی بوده و اکنون ۱۵ شهر نارنجی و ۱۲ شهر قرمز داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش آمار بیماران سرپایی در هویزه خبر داد و تاکید کرد: این افزایش زنگ خطری برای مردم و مسئولان است و باید مساله کنترل شود در غیر این صورت ممکن است دو هفته بعد، آمار بستری‌های این شهرستان افزایش یابد.

 

وی با اشاره به تعطیلات چند روزه پیش رو خاطر نشان کرد: روند کاهشی بیماری نباید ما را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت کند، این روند کاهشی بیماری، ناشی از رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط همه مردم است.

 

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا یادآور شد: مردم دقت کنند که از روز چهارشنبه تا روز دوشنبه محدودیت سفر داریم؛ ممکن است در این ایام، جمعیت سیالی از منطقه‌ای به منطقه دیگر مهاجرت و اسکان موقت داشته باشند یا دورهمی بروند که این کار منجر به افزایش آمار ابتلا می‌شود.

 

کد خبر 1061358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha