نقش مسجد در ترویج رحمت، محبت و مهربانی/ انتخابات نمایش اقتدار نظام، دولت و ملت است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: مسجد، محلی برای ترویج رحمت، محبت و مهربانی است و روحانیون و ائمه جماعات گروه‌ های مرجعی هستند که مردم برای حل و فصل مشکلات خود به آنان مراجعه می‌کنند و رفتار، گفتار و سکنات آنان برای مردم مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات شهرستان آران و بیدگل گفت: مساجد و امامان جماعت، سنگ صبور مردم هستند و مردم بایستی طبیعتا ائمه جماعات را محب و سنگ صبور خویش بدانند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به فعالیت ۱۴۰ مسجد در این شهرستان گفت: مسجد، محلی برای ترویج رحمت، محبت و مهربانی است و روحانیون و ائمه جماعات به عنوان گروه‌ های مرجعی قلمداد می‌شوند که مردم برای حل و فصل مشکلات خود به آنان مراجعه می‌کنند و رفتار، گفتار و سکنات آنان برای مردم مهم است.

 

بایبوردی به نقش مهم نماز جماعت در تثبیت کارکردهای دینی، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: نماز جماعت و مراسم‌های بعد از نماز جماعت روحیه انقلابی، دین مداری و کمک به همنوعان را در بین مردم تقویت می‌کند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: تقویت سواد رسانه‌ای، سواد خبری، سواد فضای مجازی و مهارت‌های ارتباطی برای توسعه و اشاعه ارزش‌های دینی و مذهبی ضرورت و یک نیاز است.

 

وی «خانه، مدرسه، دانشگاه و مساجد» را به عنوان چهار نهاد اصلی ترویج نماز و نمازخوانی در بین نوجوانان و جوانان نام برد و افزود: در شرایط کرونایی نیز آموزش‌های غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌ها و نقش خانواده‌ها در علاقه مند کردن نوجوانان و جوانان برای نماز برجسته‌تر شده است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات اخیر را مهم خواند و افزود: انتخابات نمایش اقتدار نظام، دولت و ملت است و همه باید با حفظ وحدت و امیدآفرینی، زمینه‌سازی حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد را فراهم کنیم.

 

بایبوردی در ادامه تصریح کرد: صیانت از جان مردم در مقابل کرونا، صیانت از آرای مردم، تامین ارزاق و مایحتاج عمومی مردم و تامین امنیت مردم، چهار وظیفه مهم مسئولان شهرستان آران و بیدگل در خرداد ماه ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری انتخابات است.

 

گردهمایی فصلی ائمه جماعات و روحانیت شهرستان آران و بیدگل به همت اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه آران و بیدگل در حسینیه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد./

 

 

کد خبر 1061511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha