خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی در مناطق با وضعیت نارنجی آغاز می شود

حیدری از آغاز ارائه خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان با وضعیت نارنجی خبر داد و گفت: علاقه مندان به کتاب تنها می توانند برای امانت و دریافت کتاب به کتابخانه ها مراجعه کنند.

« سمیه حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اعلام این خبر، اظهار کرد: فعالیت کتابخانه های عمومی در استان ایلام از روز شنبه ۸ خرداد ماه سال جاری در مناطق مختلف با رنگ بندی نارنجی از نظر شیوع کرونا آغاز شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: با توجه به ابلاغ جدید معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد و تمهیدات از پیش تعیین شده در خصوص ادامه فعالیت حضوری کتابخانه‌های عمومی، از روز ۸ خردادماه ۱۴۰۰ کتابخانه‌های عمومی واقع در مناطق با سطح هشدار نارنجی ارائه خدمات امانت منابع خود را آغاز  شده است.

 

وی  با اشاره به اینکه بر این اساس از روز شنبه ۸ خرداد ماه کتابخانه‌های عمومی  استان در مناطق با رنگ‌بندی نارنجی به لحاظ شرایط کرونایی قرار دارند می توانند به ارائه خدمات امانت کتاب بپردازند، افزود: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی در این شرایط تنها کتابداران و مسئولان کتابخانه ها در کتابخانه ها حاضر شده و علاقه مندان به کتاب تنها می توانند برای امانت و دریافت کتاب به کتابخانه ها مراجعه کنند.

حیدری یادآور شد: بر این اساس  سالن های مطالعه برای حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی همچنان تعطیل بوده اما بخش امانت کتابخانه به روال سابق و بر اساس شیوه‌نامه های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و شیوه‌ نامه‌های ابلاغی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام  ابراز کرد: رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی بوده و اجرا  می شود.

 

وی  با بیان اینکه در شهرهای با سطح هشدار قرمز کتابخانه‌های عمومی تنها به ارائه خدمات مجازی می‌پردازند، خاطرنشان کرد:  کتابخانه‌های عمومی استان در مناطق با سطح هشدار نارنجی، زرد و آبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ارائه خدمات حضوری به اعضا می‌پردازند.

کد خبر 1061531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha