نهادینه سازی ارزش ها و شناسایی استعدادها رویکرد کانون فرهنگی هنری مسجد است

پیرداده بیرانوند با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری آل طاها در روانق نور شایسته تقدیر انتخابات شده است، گفت: احیای کارکرد مساجد، نهادینه سازی ارزش ها و شناسایی استعدادها رویکرد کانون فرهنگی هنری مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از خرم آباد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد شبکه‌ای به وسعت تمام ایران هستند که با رویکرد مقابله با هجمه های فرهنگی هنری، احیای کارکردهای مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و شناسایی و پرورش استعدادهای آنان راه اندازی شده اند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد با برنامه و هدف مشخص و نقشه راه تنظیم شده در راستای تقویت و نهادینه سازی ارزش های اسلامی راه اندازی شده است.

 

در سال های اخیر پورتال بچه های مساجد به عنوان یک بستر اطلاعاتی مناسب برای شناسایی استعدادهای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده است.

 

در این سامانه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور ثبت می شود و کانون هایی که در حوزه فیلم، نمایش، سرود و ... فعالیت دارند می توانند یک شبکه اجتماعی اثرگذار را ایجاد کنند.

 

سال 99 طرح ثبت و بررسی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «رویداد ملی ایران قوی» برگزار شد که کانون فرهنگی هنری آل طاها به عنوان کانون شایسته تقدیر این رویداد در سطح کشور انتخاب شد.

 

سامانه فهما(فرهنگی و هنری مساجد ایران) با همت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور راه‌اندازی شده است و در راستای ثبت‌نام اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، ثبت فعالیت‌ها و رویدادهای کانون‌های فرهنگی وهنری سطح کشور فعالیت می کند.

 

بر اساس این طرح، برترین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین برترین ستاد استانی با بررسی‌های انجام‌شده از طریق سامانه مربوطه معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

کانون فرهنگی هنری آل طاها کانون شایسته تقدیر رویداد ملی ایران قوی

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آل طاها خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در رویداد ملی « ایران قوی» بحث رواق نور شایسته تقدیر ویژه انتخاب شده است.

 

«احسان پیرداده بیرانوند» افزود: در رواق نور، عملکرد کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور در رواق نور مسائل قرآن، عترت و نماز  در حوزه برادران و خواهران بررسی شده است.

 

وی ادامه داد: در برنامه های قرآنی کانون فرهنگی هنری آل طاها مسابقات قرآنی، حفظ قرآن کریم ومحافل انس با قرآن کریم، کرسی های تلاوت و همخوانی قرآن کریم، جلسات سنتی در خصوص قرآن کریم هم در مسجد و هم در محله به صورت مستمر برگزار می شود.

 

بیرانوند اذعان داشت: در بحث عترت، اعیاد و شهادت ها هم در کانون فرهنگی هنری مسجد برنامه های مختلف اجرایی شده است.

 

وی بیان کرد: بحث تلاوت نور به صورت روزانه در این کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار می شود.

 

پیرداده بیرانوند با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، افزود: اعضای این کانون فرهنگی هنری مسجد در این مسابقه شرکت فعال دارند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری آل طاها اذعان داشت: در راستای نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز کارهای فرهنگی وهنری مختلف در این کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، افزود: اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در میدان مبارزه با این بیماری قرار گرفتند.

 

بیرانوند اذعان داشت: تهیه و توزیع ماسک، مشارکت در طرح ضدعفونی اماکن عمومی، شناسایی نیازمندان و حمایت از آنان و اجرای مستمر طرح توزیع بسته های معیشتی از جمله برنامه های این کانون فرهنگی هنری مسجد آل طاها است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری آل طاها اظهار کرد: همچنین تلاش شده است از بستر فضای مجازی برای ارتقای برنامه های فرهنگی هنری این کانون فرهنگی هنری مسجد بهره گرفته شود.

 

گفتنی است، سه کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج)، کانون فرهنگی هنری آدینه و کانون فرهنگی هنری اهل قلم از کانون های دارای بالای 15 هزار امتیاز در کشور هستند.

 

طرح ملی «فهما» به منظور کشف و شناسایی استعدادهای مردمی در کانون‌های مساجد در 18 رشته برگزار شد که بیش از 24 هزار کانون اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را از طریق ثبت در پورتال بچه‌های مسجد در این رویداد شرکت دادند. در این میان هزار و 255 کانون موفق به راهیابی به بخش رقابتی این رویداد شدند و 556 کانون به مرحله پایانی داوری راه پیدا کردند.

کد خبر 1061544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha