رأی ندادن راه حل مشکلات کشور نیست

آیت الله عبادی با تأکید بر نقش تأثیرگذار حوزه علمیه در بصیرت افزایی جامعه، گفت: رأی ندادن در انتخابات راه حل مشکلات کشور نیست بلکه مردم باید با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۹ خرداد) در دیدار مدیران و اساتید حوزه های علمیه استان اظهار کرد: تحقق هر امری متکی به دو اصل وجود مقتضی و نبود مانع است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتضا در انقلاب ما با ظرفیت اسلامی ایجاد شده اما مشکل ما موانع است، گفت: بسیاری از دولت هایی که در این مدت آمدند گویا آنان کار خود را انجام می دهند و دانشگاه و حوزه نیز از هم جدا هستند و هر کسی کار خودش را انجام می دهد حال آنکه نباید اینگونه نباشد.

 

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجود دانشگاه این است که انواع و اقسام مشکلات دولت را حل کند و شرط آن نیز درخواست دولت از دانشگاه است، تصریح کرد: دولت باید به همه تخصص های دانشگاهی نقش اجرایی بدهد و از نظرات کارشناسی آنان برای حل مشکلات استفاده کند اما تاکنون این کار به صورت لازم انجام نشده است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: در حکومت اسلامی در اجرای قوانین اسلامی، نقش حوزه علمیه این است که در تمام تخصص های که مربوط به حوزه است حضور داشته باشد اما شاهد بودیم چنین امری اتفاق نیفتاده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۰ سال آزمون و خطا در عین حال می تواند میوه شیرین داشته باشد، تصریح کرد: باید از همه تجربیات تلخ که آسیب دیده ایم، تجدیدنظر کنیم اما ورود ما به گام دوم انقلاب این بشارت را می دهد که باید شرایط تغییر کند و اسلام اجرایی می خواهیم نه تئوری.

 

وی با بیان اینکه دولت اسلامی هنوز تحقق پیدا نکرده است، ادامه داد: دولت اسلامی می تواند مهد پرورش برای جامعه اسلامی باشد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مشکل کار به خاطر دو عنصر شیطنت‌ها و ساده لوحی‌ها است، گفت: در داخل کشور عده ای متأثر از تفکر امریکا و غرب هستند و این مهمترین مانع انقلاب است اما در گام دوم باید این انجام شود.

 

امام جمعه بیرجند به فتنه های دشمنان بر علیه نظام اسلامی اشاره و عنوان کرد: حوزه های علمیه باید با طرح و به صورت زمان بندی در جامعه بصیرت افزایی کنند.

 

وی با بیان اینکه بهترین خدمت به جامعه بصیرت افزایی است، گفت: اگر در کشور مدیریت ضعیف است راه حل آن انتخاب اصلح برای خدمت گذاری به مردم است.

 

آیت الله عبادی رأی ندادن در انتخابات راه حل مشکلات کشور نیست، ادامه داد: مردم باید با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب خوب احساس مسئولیت کنند و اختیار کشور را به دست دشمن ندهند.

 

نماینده ولی فقیه به تبلیغات دشمن برای عدم مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: باید چهره دشمن و هدف او از تشویق به رأی ندادن برای تسلط بر کشور برای مردم نمایان کنیم.

 

 

کد خبر 1061572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha