۶ هزار نیروی پلیس در استان زنجان امنیت انتخابات را تامین می کنند

سردار جهانبخش با اشاره به رسالت پلیس در تامین امنیت انتخابات از حضور ۶ هزار نیروی پلیس در کنار نیروهای بسیجی در شعب اخذ رای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: صدای شهروندان به واسطه رسانه ها به گوش پلیس می رسد.

 

 

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه استراتژی غرب کوچک سازی کشورهای خاورمیانه بود، گفت: غرب، تجزیه و جداسازی  به عنوان یک راهبرد پیش گرفتند و این موضوع درمناسبت های تاریخی ادامه پیدا کرد .

 

 

وی افزود: تجزیه ایران در برهه های مختلف تاریخ بر کسی پوشیده نیست؛ در زمان انقلاب که دگرگونی زیربنایی در کشور اتفاق افتاد و کشور به جمهوری تبدیل شد و دشمن با تحریک صدام و تجمیع تمام توان منطقه و حمایت اطلاعاتی تلاش کرد تئوری تجزیه را رقم بزند.

 

 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب بحرین را از ایران جدا کرده بودند، گفت: این بار تلاش کردند تا مناطق نفت خیر ایران را جدا کنند.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سوم خرداد تمام معاملات دشمن به هم ریخت گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ ایران بود و از هویت ملی و دینی کشور دفاع شد و ایدولوژی مقاومت اسلامی با توانمندی تمدن چند ساله عجین شد و تمام نظام سلطه در هم شکست.

 

 

به گفته جهانبخش، سوم خرداد شروعی قدرتمند بر پایان تجزیه و طمع ورزی بر خاک ایران بود و دشمن دانست نمی تواند یک وجب از خاک کشور را جدا کند.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در ادامه به عملکرد یکساله پلیس اشاره کرد و افزود: پلیس در بحث انتخابات یکی از مراجع بررسی صلاحیت های کاندیداها است و همزمان امنیت پایگاه اخذ رای را برعهده دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر تبلیغات کاندیداها درر فضای مجازی، مقابله با افرادی که به شبهه افکنی در انتخابات می پردارند و نظارت بر شعب اخذ رای از دیگر وظایف پلیس در انتخابات است.

 

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ارتقا زیرساخت های رایانه انتخابات بر عهده پلیس است از استقرار 6 هزار نفر از نیروهای پلیس با همکاری بسیج برای حفاظت شعب اخذ رای به مدت سه روز کاری خبر داد و گفت پلیس از توانایی تامین امنیت انتخابات برخوردار است.

 

 

جهانبخش با بیان اینکه پلیس در بحث مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای نیز تاکید دارد، افزود: قدرت و اقتدار ملی هر کشوری در حمایت توده های اجتماعی از شئون سیاسی آن کشور است و زمانی نظام سلطه در ایجاد اخلال در انسجام جوامع طمع می کند که مشارکت پایین باشد.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان افزود: مشارکت یکی از مولفه های قدرت جوامع است و تضعیف نظام راهبردی بستری برای تجزیه جوامع محسوب می شود.

 

 

وی ارتقاء مشارکت در انتخابات را لازمه اقتدار ملی خواند و گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی موجود در  کشور در آستانه انتخابات امیدی در بین مردم در حال شکل گیری است و رسانه ها در این زمینه تاثیرگذار است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در حوزه فضای مجازی 40 درصد جرایم استان افزایش یافته است؛ 1644 پرونده که عمده کلاهبرداری مالی هستند تشکیل شد و سرقت های مربوط به کالاها در فضای مجازی به ارزش 127 میلیارد ریال بود که از سرقت فضای واقعی پیشی گرفته است.

 

 

جهانبخش با یادآوری اینکه 557 نفر در جرایم فضای مجازی در یک سال گذشته دستگیر شدند، گفت: امنیت شهروند ناموس پلیس است و پلیس با ترویج خشونت در جامعه و فضای مجازی برخورد قاطع دارد.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تحریف واقعیت ها از دیگر مواردی است که پلیس با آن برخورد می کند، افزود: دشمن تلاش می کند تا ذهنیت مردم را نسبت به امنیت موجود در کشور و حضور به موقع و مقتدر پلیس تخریب کنند.

 

 

جهانبخش با اشاره به اینکه برخورد با اخلالگران در تامین مایحتاج مردم از دیگر اقدامات پلیس است، افزود: پلیس در حوزه احتکار روغن و مشکلات پیش آمده در این حوزه نیز ورود کرده است.

 

 

به گفته وی، امسال در کشفیات مواد مخدر 15 درصد افزایش داشتیم یک تن و 606 کیلو در استان کشفیات داشتیم؛ 3507  توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شد که رشد 13 درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم و بیش از 2 هزار معتاد و بیش از 1883 مرحله پاکسازی داشتیم.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در اعمال تردد در محدودیت کرونایی رتبه اول را دارد، گفت: بیش از 30 هزار جریمه مواصلاتی بین استانی امسال اعمال کردیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه امسال بیش از 32 میلیارد تومان کشفیات قاچاق داشتیم که 170 درصد افزایش داشت، گفت: در این رابطه215 نفر دستگیر و 173 خودرو توقیف شدند.

کد خبر 1061617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha