دستگاه های اجرایی مکلف به کاهش ۵۰ درصد برق مصرفی در ادارات هستند

علیزاده با اشاره به اینکه بخش های اداری مکلف به کاهش ۵۰ درصد برق مصرفی نسبت به سال قبل هستند، گفت: در صورت عدم همکاری دستگاه های اجرایی، برق ادارات قطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در نشست خبری مشترک شرکت های صنعت آب و برق استان زنجان به عوامل خاموشی های با برنامه در استان  اشاره کرد و گفت: شروع زودهنگام گرما و استفاده از وسایل سرمایشی و استفاده کشاورزان از پمب های آب از عوامل افزایش مصرف برق است.

 

علیرضا علیزاده با بیان اینکه در زمستان برای مقابله با خاموشی نیروگاه های برق آبی را مورد استفاده قرار دادیم، گفت: امروز با محدودیت 3500 مگا واتی برق مواجه هستیم.

 

وی استفاده از دستگاه های رمز ارزها به صورت غیرمجاز و در ساعات پیک بار از دیگر عوامل افزایش بی رویه مصرف برق عنوان کرد و گفت: در استان زنجان با 22 درصد افزایش بار نسبت به مدت مشابه مواجه هستیم .

 

علیزاده با یادآوری اینکه از چند روز گذشته مدیدیت اضطراری و خاموشی با برنامه داریم، افزود: برنامه های خاموشی یک روز قبل اعلام می شود و در صورت رعایت مصرف برق این برنامه ها تعدیل می شود.

 

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان، هفته جاری و هفته آینده به دلیل افزایش بی سابقه گرما و افزایش مصرف برق، محدودیت هایی خواهیم داشت.

 

وی به طرح های تشویقی برای مشترکین حوزه های مختلف در استان اشاره کرد و  افزود: تلاش می شود تا ضمن تعاملات با کشاورزان محدودیت را مدیریت کنیم و برابر برنامه ریزی زمانبدی اتفاق خواهد افتاد.

 

وی به 45 برنامه تشویقی توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این تشویق ها برای مشترکین خوش مصرف در قبض برق اعمال می شود.

 

علیزاده با اشاره به اینکه بخش های اداری مکلف به کاهش 50 درصد برق مصرفی نسبت به سال قبل هستند، خاطرنشان کرد:  در صورت عدم همکاری دستگاه های اجرایی،  برق ادارات قطع خواهد شد.

 

به گفته وی، همراهی دستگاه ها موید این است که دولت این صرفه جویی را از خود شروع کرده است.

 

علیراده خاطرنشان کرد: در بحث صرفه جویی اولویت نهایی ما مردم و مشترکین خانگی خواهد بود چرا که به دلیل کرونا امکان استفاده از دستگاه های اکسیژن بسیار است.

 

وی با بیان اینکه بخش صنعتی نیز مکلف به کاهش 25 درصدی مصرف برق از ساعت 12 تا 17 هستند و برای صنایع سنگین نیز کاهش 30 درصدی تعیین شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان به مدیریت برق مصرفی در روشنایی معابر اصلی داخل شهر و جاده ها به میزان 50 درصد تعدیل اشاره کرد و گفت: روشنایی کوچه ها به قوت قبلی خود باقی خواهد ماند.

 

وی به موضوع نورپردازی نمای ساختمان ها نیز اشاره کرد و گفت: برق افرادی که به اخطار داده شده توجه نکنند قطع خواهد شد.

 

کد خبر 1061639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha