۳۵ هزار نفر در خراسان جنوبی رایگان زیر چتر بیمه روستاییان می روند

اسدی گفت: در بهمن ماه سال گذشته، پوشش بیمه رایگان ۳۵ هزار نفر از دهک های پایین درآمدی در استان مصوب شد که تاکنون در این راستا ۲۳ هزار نفر شناسایی و معرفی شدند و الباقی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا اسدی» امروز (9 خرداد) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 84، اظهار کرد: این صندوق، دومین صندوق کشور با دو میلیون و 200 هزار بیمه شده در کشور است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی هدف تأسیس این صندوق را پوشش بیمه جامعه مشمول و افرادی عنوان کرد که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند و می توانند از مزایای بیمه بهره مند شوند.

 

اسدی افزود: در بهمن ماه سال گذشته، از محل سفر معاونین وزیر به استان دو مصوبه در حوزه روستاییان و عشایر داشتیم که ساختمان اداری صندوق مصوب و 2.5 میلیارد تومان در مرحله اول تأمین اعتبار در نظر گرفته شد و عملیات اجرایی آن به زودی در سایت اداری آغاز می شود؛ مصوبه دوم هم پوشش رایگان 35 هزار نفر از دهک های پایین درآمدی در استان بود که تاکنون در این راستا 23 هزار نفر شناسایی و معرفی شدند و الباقی در دست اجرا است.

 

وی با بیان اینکه جامعه هدف این صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، ادامه داد: همچنین کشاورزان غیر ساکن، رانندگان بین شهری، ساکنین شهرهای زیر 20 خانوار، شاغلین فصلی، قالیبافان، شاغلین صنایع دستی، اعضای پایگاه های بسیج خواهران و برادران از جمله جامعه هدف این صندوق هستند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: سال 99 سال خوبی با وجود محدودیت های کرونایی بود چراکه بالاترین جذب را در 15 سال گذشته داشتیم که عملکرد خوبی است و جزو استان های برتر کشور در جذب و ضریب پوششی هستیم.

 

اسدی با بیان اینکه سال گذشته نشان درخشان جهش تولید توسط صندوق و رتبه برتر شفافیت زیر مجموعه وزارتخانه داشتیم که مورد تقدیر وزیر قرار گرفت، عنوان کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده 86 درصد بیمه شدگان از خدمات و مزایای صندوق و 93 درصد از مجموعه مدیریتی در استان ها و کارگزاران رضایت دارند.

 

وی تصریح کرد: مشکلی که در صندوق بیمه روستاییان وجود داشت انتقال سابقه بیمه بود که با پیگیری های انجام شده مشکل حل شد و سوابق و جابه جایی در حال انجام است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی از بورسیه فرزندان بیمه شده دارای رتبه های برتر کنکور خبر داد و گفت: این افراد بورسیه می شوند و به رتبه زیر 100 ، مبالغی پرداخت می شود.

 

اسدی مطرح کرد: سال گذشته طرح همسان سازی حقوق برای اولین بار صورت گرفت و به طور میانگین 52.5 درصد افزایش حقوق داشتیم.

 

وی گفت: سهم استان ما در سال گذشته، چهار هزار و 506 نفر ابلاغ شده بود که عملکرد خوبی داشتیم و هفت هزار و 693 نفر یعنی بیش از دو برابر سهمیه جذب داشته ایم.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه جذب افراد برای بیمه در سال 98 ، دو هزار و 956 نفر بود، افزود: این سهمیه در سال 99، هفت هزار و 694 نفر بود که از این تعداد سه هزار نفر توسط استانداری برای بیمه صنایع دستی تأمین اعتبار شد.

 

اسدی ادامه داد: در سال 98، 25 هزار و 87 نفر تمدید بیمه و در سال 99 ، 33 هزار نفر تمدید بیمه داشته ایم چراکه یکی از موارد مهم پایداری بیمه است.

 

وی جمعیت مشمول بیمه استان در بخش عشایر و روستاییان را 103 هزار و 630  نفر عنوان کرد و گفت:  50 هزار و 171 نفر جامعه مشمول صندوق در شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند، در مجموع کل جامعه هدف صندوق در استان 153 هزار و 801 نفر هستند که می توانند تحت پوشش این صندوق باشند.

 

 

کد خبر 1061664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha