اظهارنظرهای متفاوت شهروندان کرمانی در تریبون آزاد انتخابات/ از احساس ادای دین به شهید سلیمانی تا قدردانی از امنیت موجود در کشور

تریبون آزاد بسیج رسانه استان کرمان با تأکید بر «پویش مشارکت همگانی در مُلک سلیمانی» و با حضور تعدادی از خبرنگاران عضو این تشکل، در میدان آزادی کرمان مستقر و با دعوت از تعدادی از شهروندان، جویای نقطه نظرات آنان در خصوص انتخابات ۲۸ خردادماه شد.

خبرگزاری شبستان؛ کرمان

 

بیست و هشتم خرداد ماه ۱۴۰۰ روزی سرنوشت ساز برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران خواهد بود؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این روز رقم خواهد خورد و چشم امید بسیاری از دل بستگان نظام به این انتخابات است؛ بدخواهان و دشمنان نظام نیز اهداف و برنامه های متعددی برای آن مد نظر دارند که از مدت ها قبل در حال پیاده سازی نقشه های خود هستند.

 

صرفنظر از توجه به مسائل حزبی و جناحی که امری طبیعی در هر دوره از انتخابات است؛ اما مهمترین مسئله «مشارکت مردمی» است؛ نظام جمهوری اسلامی در بلندای اهداف و افق آرمان های خویش، مشارکت را از نوع حداکثری طلب می کند؛ موضوعی که تحقق آن مفهوم مهم و پیام های متعددی را به ویژه به خارج از مرزها منتقل می کند و بیش از هر چیز، میزان مقبولیت مردمی را به نمایش می گذارد.

 

 

انتخابات امسال متأثر از شرایط مختلف اعم از کرونا، چالش های شدید اقتصادی، حاشیه های پس از اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص تأیید و رد صلاحیت داوطلبان و....بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت حداکثری است.

 

تریبون آزاد بسیج رسانه استان با تأکید بر «پویش مشارکت همگانی در مُلک سلیمانی» و با حضور تعدادی از خبرنگاران عضو این تشکل، دوشنبه(۱۰ خرداد) در میدان آزادی کرمان مستقر و با دعوت از شهروندان، جویای نقطه نظرات آنان در خصوص انتخابات ۲۸ خرداد شد.

 

علیرضا، جوان ۲۷ ساله کرمانی نخستین کسی که پشت تریبون قرار می گیرد؛ با اطمینان کامل می گوید: در انتخابات شرکت خواهم کرد و این حضور را وظیفه می دانم.

 

خانم کُمساری ۴۶ ساله هم با بیان اینکه تاکنون در هیچ انتخاباتی شرکت نکردم؛ علت آن را اینگونه توضیح می دهد: اوضاع مملکت را که می دیدم دوست نداشتم شرکت کنم و بعضی ها{مسئولین} هم که فقط از خودشان تجلیل می کنند.

 

 

وی ادامه می دهد: این دوره اما چون سادگی و مردمی بودن و عملکرد یکی از کاندیداها را دیده ام، فکر می کنم به وضع اقتصاد و درد مردم می رسد و برای همین در انتخابات شرکت خواهم کرد. 

 

این بانوی کرمانی می افزاید:  وقتی مشارکت بالا باشد نتیجه می گیریم مردم پایبند نظام هستند و در واقع کمک می کنیم که وضع جامعه خوب شود.
 

 

علی، جوان ۲۶ ساله کرمانی با ابراز ناامیدی شدید از وضعیت موجود می گوید: می دانم هیچ چیز به نفع منِ نوعی نیست؛ از بس بدبختی می کشم و برای همین اصلاً در انتخابات شرکت نمی کنم؛ البته شاید نظرم تا ۲۸ خرداد عوض شود.
 

 

یدالله ضیاءالدینی، ۵۵ ساله با قاطعیت می گوید: حتماً در انتخابات شرکت خواهم کرد و اگر امروز سردار سلیمانی بود حتماً می گفت که باید در انتخابات شرکت کنیم؛ هدف سردار اتحاد همه ما بود.

 

وی با بیان اینکه آنهایی که بذر ناامیدی نسبت به انتخابات می پاشند، قطعاً از این کار سود می برند؛ افزود: اگر کسی واقعاً دغدغه مند است پای صندوق رأی حاضر شود زیرا ما وظیفه دخالت در سرنوشت خودمان را داریم و اگر ما نرویم پس چه کسی شرکت کند؟

 

 

ضیاءالدینی ادامه می دهد: ملت که در صحنه نباشد، دیگرانی کشور را نابود می کنند؛ کسانی که به دلیل شرایط فعلی کشور می گویند در انتخابات شرکت نمی کنیم؛ بدانند که با شرکت نکردن وضع را بدتر می کنند پس باید شرکت کنیم و اتفاقاً اصلح را هم انتخابات کنیم که خداوند در قرآن می فرماید«ما سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کنیم، مگر اینکه خودشان آن را عوض کنند» 

 

وی با اشاره به تبعات شرکت نکردن در انتخابات و یا رأی ندادن به اصلح اظهار کرد: کسی که کشورداری را بلد نباشد ناآگاهانه برای کشور  تصمیم می گیرد.
 

 

روح الله توکلی، ۳۸ ساله با تأکید بر اهمیت انتخاب اصلح می گوید: گرچه جوانان از وضع موجود ناراحت هستند اما نباید کاری کنیم که دشمن شاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه کرمان مفتخر به وجود سردار سلیمانی است؛ تأکید می کند: همه با حضور در انتخابات؛ مشت محکمی به دهان ابرقدرت ها می زنند.

 

توکلی امیدوارانه اظهار می کند: به نظر من در این دوره، کسانی به میدان آمدند که چیزی در چنته دارند و فضای سیاسی کشور هم تغییر خواهد کرد اگر ما پای صندوق رأی بیاییم.

 

حمیدرضا انجم شعاع، ۴۵ ساله دیگر شهروند کرمانی است که پشت تریبون آزاد مقابل اصحاب رسانه قرار می گیرد و می گوید: از نظر من، ۲۸ خرداد روز تغییر است؛ تغییرِ روند یکنواخت کنونی و رقم زدن روزی خوب برای کشور؛ به نظر من باید کسی را انتخاب کرد که برنامه های او با وصیت نامه امام(ره) گام دوم انقلاب و وصیت نامه سردار سلیمانی همخوانی داشته باشد.

 

 

مهدیه، بانوی ۴۵ ساله کرمانی هم با ضرس قاطع به حضور خود در انتخابات ۲۸ خرداد اشاره و بیان می کند: امیدوارم همه با هم انتخاب خوبی داشته باشیم و انتخاب خوب یعنی به کسی رأی بدهیم که صلاحیت داشته باشد و به وعده های خود عمل کند.

 

وی تصریح می کند: من دعا می کنم آن کسانی هم که نسبت به حضور در انتخابات بی میل هستند؛ تصمیم بگیرند که شرکت کنند زیرا این دوره کسانی با فکر و ایده جدید آمدند.

 



علی اکبر، نوجوان ۱۷ ساله ای که هنوز به سن قانونی رأی دادن نرسیده تأکید می کند: انتخابات امسال به شدت نیازمند حضور مردم و شور و شوق آنان است و اگر کسی قصد رأی دادن ندارد، بداند که سردار سلیمانی حقی به گردن او دارد که باید این حق را با حضور در انتخابات ادا کند.

 

وی تبلیغات درست و مرور فرمایشات مقام معظم رهبری و وصیت نامه سردار سلیمانی را بسیار تأثیرگذار دانست.

 

 

مرد میانسالی هم با گلایه مندی شدید می گوید: عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، من امسال رأی نمی دهم. قبلاً دادیم چه شد؟ برای من کارگر بدبخت چه کردند که حالا دوباره رأی بدهم؟ 

 

یک رأی اولی هم با بیان اینکه همه نسبت به اقدامات سردار سلیمانی مسئول هستیم و به همین دلیل باید در انتخابات مشارکت کنیم؛ تأکید کرد: باید کسی را انتخابات کنیم که وضع اقتصادی کشور را بهتر و قوی تر کند.

 

 

نرگس یوسف الهی، بانوی ۷۲ ساله ای که ساکن یکی از روستای لاله زار است؛ می گوید: گرچه گاز نداریم، آب شرب هم، ۲۰ لیتری ها را باید در ماشین بگذاریم و از جای دیگری آب بیاوریم گرچه با توجه به نوع سرطان همسرم، نیاز زیادی به آب داریم و به همین دلیل به شدت با مشکل مواجه هستیم اما به عنوان یک ایرانی قطعاً در انتخابات شرکت خواهم کرد.

 


وی مسئله امنیت را مهمترین سرمایه کشور می داند که به خاطر آن هم شده باید در انتخابات شرکت کند و ادامه می دهد: فکر نمی کنم امنیت ما را کشور دیگری داشته باشد و ما از خیلی از کشورها بهتر هستیم و وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم.

 

یوسف الهی با دلی سرشار از امید می گوید: خدا کریم است؛ شاید این بار فرد بهتری آمد و به ما رسیدگی کرد.

 

 


محبوبه قربانی، ۳۲ ساله با اشاره به اینکه حضور در انتخابات را وظیفه ای برای تعیین آینده خود و فرزندانم می دانم؛ تأکید می کند: باید پای صندوق برویم،رأی بدهیم و بهترین را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه عده ای از شرکت در انتخابات ناامید هستند؛ تصریح می کند: من به آنان حق می دهم زیرا در این مدت به گونه ای برخورد شده که فکر می کنند همه مثل هم هستند اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید جلو رفت و بنده به تغییر وضعیت موجود بسیار امیدوار هستم.

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ به نظر می رسد مناظرات انتخاباتی و اعلام شفاف مواضع و برنامه های عملیاتی کاندیداها و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی توسط نخبگان و افراد مؤثر در جامعه، پاسخ به شبهات و... نقش مهمی در فراهم آوردن بستر مشارکت حداکثری دارد.

 

 

 

کد خبر 1061865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha