امروز برای شناساندن اسلام طلاب علوم دینی به جد مشغول تحصیل باشند

آیت‌الله شبستری گفت: امروز که اسلام در دنیا مطرح شده و باید حقایق آن تبین شود طلاب علوم دینی به جد مشغول تحصیل باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهدی شبستری» پیش از آغاز درس خارج فقه که به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند سه چیز از حقیقت ایمان است.

 

وی افزود: نخستین حقیقت ایمان انفاق کردن در حال تنگدستی است، در برخی روایات آمده است که اگر چیزی ندارید انفاق کنید قرض کرده و انفاق کنید که خداوند به شما گشایش روزی می‌دهد،

با صدقه دادن از خداوند طلب رزق کنید.

 

آیت‌الله شبستری ادامه داد: یکی دیگر از حقایق ایمان انصاف داشتن با مردم است، پیامبر(ص)‌ می‌فرمایند با مردم انصاف داشته باشید، هرچه برای خود دوست دارید برای خود دوست داشته باشید و هرچه را کراهت دارید برای دیگران هم کراهت داشته باشید.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از حقایق ایمان این است که عالم از علم خود برای دانشجو‌ها بذل کند، عنوان کرد: هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم در این است که انسان علم خود را برای طالبان علم منتشر کند.

 

وی با بیان اینکه عالم و متعلم حبیب خداوند هستند، اظهار کرد: خداوند دوست دارد مومنی را که علم، خضوع و خشوع دارد، از شرایط ایمان است که انسان از اینکه طلب علم کند شرم نداشته باشد.

 

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با استناد به حدیثی درباره اهمیت فراگیری علم، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند هرکس دنبال علم باشد همچون کسی است که تمام روزها را روزه‌ می‌گیرد و تمام شب‌ها را به عبادت می‌گذراند، هرکس بابی از علم را فراگیرد برای او از ثروت فراوان بسیار بهتر است، یعنی ارزش فراگیری یک باب از علوم از یک کوه بلند بیشتر است.

 

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه ارزش تحصیل علم از انفاق فی‌ سبیل‌الله هم بیشتر است، ابراز کرد: مقام متعلمین بسیار بالا است، تا جایی که فرشتگان بال خود را زیر پای طالبان علم پهن می‌کنند و می‌گویند ارزش شما بیش از این است که روی زمین راه بروید.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه رشته‌های علوم در اسلام محترم هستند اما درباره علوم دینی تاکید فراوان شده است، که تحصیل‌کنندگان علم را به تحصل علم فقه، علم عقاید و اخلاق دعوت می‌کنند، عنوان کرد: در همه عصرها تحصیل علوم دینی ارزشمند بوده است، به خصوص عالمان دینی اسلام به شیعیان خدمات شایسته کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز که اسلام در دنیا مطرح شده و باید حقایق آن تبین شود طلاب علوم دینی به جد مشغول تحصیل باشند که همچون چراغی مردم را به بصیرت و نور الهی دعوت کنند، در واقع خود دین شناس شده و دیگران را به دین‌شناسی دعوت کنند.

 

کد خبر 1062037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha