خرید و فروش میز و امضای طلایی جایگزین خدمت به مردم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه به جای کلمه خدمت به مردم که از ابتدای انقلاب باب بود جای خود را به خرید و فروش میز،دادن و گرفتن رانت و امضای طلایی داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن مهرعلیزاده در حاشیه حضور در معاونت سیما برای ضبط برنامه های استانی خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از نقاط کور قانون استفاده می کنند، گفت: اینها باعث شده است که با داشتن همه امکانات اعم از نیروی جوان ، نیروی انسانی ،معادن ، امکانات فیزیکی ، موقعیت های سوق الجیشی اقتصادی و موارد دیگر ، اما متاسفانه کشور ما در بسیاری از شاخص ها عقب بماند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود : کشور ما در شاخص بهبود فضای کسب و کار ، سلامت اداری ، سطح اعتبار گذرنامه ، عقب است و این ، برای ایرانیان عیب است.


وی در خصوص محور صحبتها خود در این برنامه گفت : مردم ایران ، شریف ، بزرگ و پرافتخار هستند.


مهرعلیزاده با اشاره به اینکه زندگی امروز ، زندگی شرافتمندانه و برازنده ایرانی نیست، افزود: زندگی امروز ، زندگی ای نیست که ایرانیان می خواستند یا می خواهند.


وی با اشاره به برخی حرکت های نجیبانه مردم در سالهای اخیر در خصوص اینکه زندگی مردم در شأن آنان نیست، گفت : خودم می دانم که این مشکلات در اثر این است که برخی از رانت استفاده می کنند و برخی میز می خرند و بعضی میز می فروشند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت : من دولتی را به نام دولت زندگی طراحی کردم که به زندگی سالم مردم ، به کار ، راحتی ، فعالیت سالم و کسب رزق و روزی حلال ، داشتن نشاط و شادابی ، امید به آینده می اندیشد .


مهرعلیزاده افزود : دولت زندگی ، دولتی است که جوان به هویت خود افتخار کند و هیچ خانواده ای در هیچ جمعی احساس شرم ساری به علت دارا نبودن نکند.


وی با بیان اینکه زندگی ، زندگی جنگ ، تحکم ، فشار و زندگی پادگانی نیست، ابراز امیدواری کرد : اکنون که فشار ، فشار اقتصادی است و مشکلات مردم ، اقتصادی و معیشتی است ، مردم فردی را انتخاب کنند که سالم کارکرده و نشان داده در دولتی که کار می کرده ، پاک دست بوده است.


مهرعلیزاده با اشاره به دو دوره سمت خود در دولت های هفتم و هشتم هم به عنوان استاندار و معاون رئیس جمهور گفت : دولت ما ، دولت پاکدست ها و دولت کار بود و نرخ ارز را در طول هشت سال ، با یک افزایش اندکی از 500 تا 800 تومان ثابت نگه داشت.


وی افزود : دولت ما اینگونه نبود که یک شبه سه برابر ارزش دارایی کاهش یابد و گذرنامه ایرانی ، ارزش داشت و ایرانی در دنیا حرف برای گفتن داشت.


نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت : در سطح بین الملل به ایرانی احترام می گذاشتند و کشورهای اروپایی برای دعوت از رئیس جمهور آن زمان به صف می ایستادند.


وی کاهش نرخ بهره بانکی و کاهش تورم از حدود 48 درصد به زیر 10 درصد را از جمله کارهای دولت آن زمان بیان کرد و افزود : مردم احساس آرامش ، راحتی و امید می کردند.


مهرعلیزاده گفت : در آن دولت ، کسی به مردم به زور و بدون منطق نمی گفت اینجا ننشین ، آنجا بنشین ، اینجا نرو و آنجا برو ، این را نپوش و آن را بپوش.


وی ابراز امیدواری کرد : مردم در این انتخابات کمک کنند ما کاری کنیم دولت سوم آقای خاتمی را در ادامه آن دولت ، با همان نیت تشکیل دهیم.


مهرعلیزاده گفت : با جلب اعتماد مردم به مدیران و دولت باید بتوانیم با دست خود مردم ایران را ایران برازنده ایرانیان بسازیم.


وی در خصوص اینکه چند ماه پس از دولت خود شاهد نوسانات قیمت کالاها و خدمات نخواهیم بود؟ تصریح کرد : سه یا چهار ماه پس از دولت من ، این اتفاق خواهد افتاد .


مهرعلیزاده گفت : با دستوری که روز نخست دولت خواهم داد و فرمان های مشخصی که تهیه کرده ام و صادر خواهم کرد ، بخشنامه های خلاف و مانع تولید همه بی اثر خواهند شد و بخشنامه های راه انداز تولید و بخشنامه هایی که بتواند مسیر را برای تولید و صادرات باز کند، صادر خواهد شد.


وی ابراز امیدواری کرد با بخشنامه های جدید ، تولید به ویژه در مجموعه هایی که بیش از 60 تا 70 درصد ظرفیت آنها خالی است ، راه بیفتد و با افزایش تولید و فراوانی در بازار و تزریق پول نه با نرخ 30 درصد بلکه ارزان به تولیدکنندگان به شکل مستقیم نه در بازار رانت ، خواهیم توانست تولید را راه بیندازیم.


مهرعلیزاده گفت : وقتی از دو یا سه ماه بعد از تشکیل دولت ، تولید راه افتاد ، حداقل تثبیت نرخ تورم و کاهش آن و حتی تا پایان سال کاهش تورم و کاهش نرخ ها را داشته باشیم .


وی در پاسخ به این سوال که از میان وعده هایی که به مردم داده است کدام وعده و در چه بازه زمانی زودتر محقق می شود؟ گفت : وعده افزایش 5 برابر یارانه پنج دهک پایین جامعه ، وعده ای است که از ماه دوم دولت من عملی خواهد شد.


مهرعلیزاده در خصوص درخواست برای حضور در جلسات جریان اصلاحات و اقبال این جریان به وی تاکنون گفت : با این اتفاقاتی که افتاد ، تعداد قابل توجهی از دوستانی که آماده برای عرصه رقابت انتخاباتی شده بودند ، رد صلاحیت شدند ، یک شوکی به تفکر و اندیشه اصلاح طلبی و اصلاح طلبان وارد شد.


وی افزود : آنچه از این پس باید اتفاق بیفتد ، این است که این گروه ها یک بررسی داشته باشند که آیا می توانند مجدد مردم را مجاب کنند که در عرصه حضور در تعیین سرنوشت خود ، مشارکت داشته باشند.


مهرعلیزاده گفت : در این راستاست که بنده به عنوان فردی که به اردوگاه اصلاح طلبی تعلق دارم و شاید تاسی به بزرگترین اصلاح طلب تاریخ حضرت امام حسین ( ع ) که فرمودند برای اصلاح امت جدم قیام کردم یا اصلاحاتی که در ذات ایرانیان است ، اصلاحاتی که در نهضت تنباکو و حرکت امیرکبیر و نهضت مشروطه خواهی دیدیم و اصلاحاتی که در همین انقلاب اسلامی و حرکت مردم برای اصلاح امور دیدیم ، این حرکت ، حرکتی نیست که از فعالیت باز ایستد بلکه در خمیره زندگی و سرشت مردم ایران است.


وی افزود : امیدوارم با این تفاهماتی که صورت خواهد گرفت ، نهاد اجماع ساز و جبهه اصلاح طلبان تصمیماتی اتخاذ کنند که از کاندیدا یا کاندیداهای باقی مانده خود ، به نحوی حمایت کنند که بتوانند در عرصه مسائل سیاسی ، پاسخگوی مردم ایران در شرایط فعلی و هم در آینده تاریخ باشند.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه خود درباره کشاورزی و اصلاح الگوی کشت و ساماندهی زنجیره تولید تا توزیع محصولات کشاورزی و حذف دلالان گفت : برنامه مشخص و مدونی را داریم.


وی الگوی صحیح مصرف آب را بر امر کشاورزی مقدم دانست و افزود : کشور ما در منطقه خشک قرار دارد و متاسفانه مطالعات نشان می دهد که در 50 سال گذشته به بعد ،به مقدار بسیار زیادی آبهای سطحی و عرضی را از دست داده ایم و الگوهای غیر علمی کشاورزی در خصوص مصرف آب ، باعث لطمه خوردن کشاورزی شده است.


وی گفت : از سوی دیگر ، تزریق دلار 4200 باعث شده که در بسیاری جاها ، نهاده های دامی و کشاورزی زیادی را وارد کنیم.


مهرعلیزاده افزود : بر اساس این واقعیت ها ، برنامه های مشخصی را برای الگوی کشت مناسب و کشاورزی مناسب با ترکیبی از باغات و کشت های دیگر را طراحی کرده ایم که مبتنی بر کشت های با استفاده از آب کمتر و با بهره وری بالاست.


وی گفت : حتی سازماندهی های مورد نیاز برای انجام این کار را مشخص کرده ایم .


مهرعلیزاده با بیان اینکه بعضی سازمان های موجود در بخش کشاورزی به لحاظ قدمت زیاد ، کارائی لازم را از دست داده اند، افزود : چه بسا باید برخی از این سازمان ها ، جای خود را به سازمان های فعال تر ، جدید تر و چابک تر و بر مبنای روش های علمی و جدید دنیا بدهند تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم .

کد خبر 1062057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha