حضور سیاسی اجتماعی زنان در طول تاریخ موثر بوده است

سپهوند با اشاره به اهمیت حضور سیاسی و اجتماعی زنان، گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی زنان حضور موثری در جامعه داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مریم سپهوند» امروز در نشست روشنگری و بصیرتی با موضوع بانوان؛ روشنگری و انتخاب اصلح، اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جامعه نقش مهمی در جامعه دارند.

 

مسئول سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به تبیین نقش بانوان در انتخاب اصلح و روشنگری در جامعه اشاره کردو افزود: حضور سیاسی و اجتماعی زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و استمرار این حضور در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ...  موثر بوده است.

 

وی با اشاره به دلایل اهمیت انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: آشکار شدن نشانه های افول قدرت شیطان بزرگ جنایتکار، دلایل و عوامل مهم در بروز مشکلات مردم که غالباً ناشی از تحریم های خارجی، سوء مدیریت های داخلی می باشد که موجب گله مندی عوام مردم می باشد و راه علاج رفع این مشکلات در حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات می باشد.

 

سپهوند اذعان داشت: نقش نخبگان جامعه (علمی، فرهنگی و ...) در پرتو بصیرت انقلابی در راستای آگاه سازی و بصیرت افزایی و ترغیب عموم مردم خصوصاً بانوان به عنوان نقش آفرینان در این عرصه با توجه به قرار گرفتن در گام دوم انقلاب در راستای امید بخشی به مردم و امید به آینده  است.

 

وی با تشریح وظیفه مهم نخبگان در جهت بصیرت افزایی و حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح، ابراز کرد: تلاش در جهت امید بخشی و امید آفرینی با رویکرد تغییر وضع موجود  از نقش های مهم نخبگان جامعه در حوزه انتخابات است.

 

سپهوند افزود:  شرکت در انتخابات به عنوان یک واجب شرعی و حق شهروندی به استناد آیه 11 سوره رعد و وظیفه نخبگان و صاحبان اندیشه در عاملیت مهم امر تواصی به حق به استناد سوره مبارکه عصرو تشویق و ترغیب افراد گله مند از وضع موجود جهت حضور در انتخابات، تلاش نخبگان برای حضور و مشارکت حداکثری در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار در جهت هویت بخشی به کشوراز دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان لرستان اظهار کرد:  انتخاب اصلح از میان  نمایندگان مورد تایید شورای نگهبان براساس بیانات نوروزی مقام معظم رهبری  در کنار تاکید بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح و آگاهانه بی تردید شاخص های مورد نظر مقام معظم رهبری مصداق آن شخصیتی است مثل شهید سلیمانی دارای روحیه جهادی برای خدمت به مردم و همیشه حاضر در میدان و خود را در امتداد ولایت تعریف کردن است.

 

سپهوند خاطرنشان کرد: نقش زنان در استحکام درونی نظام که باعث توسعه، پیشرفت، استقلال، آزادی و بسیاری از مواهب الهی و اجتماعی  را نصیب کشور می کند.

 

وی یادآورد شد: برای دستیابی به این هدف بزرگ، باید اقشار مختلف مردم مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

سپهوند بیان کرد: زنان می توانند در استحکام  درونی نظام نقش مهمی داشته باشند که این مشارکت موجب استحکام درون نظام می شود و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: زنان با اقداماتی چون تحکیم بنیان خانواده، تربیت نسل آینده که مدافع ارزش های انقلاب اسلامی باشند، تشویق همسر و فرزندان به دفاع از نظام در مقابله با تهاجم بیگانه، تقویت سبک زندگی ، کمک به اقتصاد مقاومتی، کسب علم و دانش، حضور به موقع در همه ی صحنه ها خصوصاً انتخابات می توانند نقش مهمی در استحکام درونی نظام داشته باشند.

 

گفتنی است، این نشست با  همکاری و مشارکت، معاونت  بانوان سازمان بسیج اساتید استان لرستان، سازمان بسیج جامعه زنان  و بسیج محلات استان لرستان، ناحیه بسیج دانشجویی استان لرستان، معاونت  بانوان  کانون بسیج اساتید و شورای تخصصی زن و خانواده دانشگاههای آزاد اسلامی  استان لرستان برگزار شد.

کد خبر 1062177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha