توزیع بیش از ۱۵ میلیارد تومان بسته معیشتی و بهداشتی در قزوین

حجت الاسلام مجیدی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۵ و نیم میلیارد تومان در قالب بسته های معیشتی و بهداشتی در استان قزوین به خانواده های نیازمند کمک رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در جلسه ستاد امور خیریه استان که امروز (سه شنبه ۱۱ خرداد) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه حوزه امور خیریه در سازمان اوقاف رونق گرفته و احیای ویژه در این بخش رخ داده است و امیدواریم روزی برسد که امور خیریه از شأن و جایگاه بالایی در کشور برخوردار باشد.   

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان قزوین به همت واقفان، اعضای شوراهای خیریه استان، متولیان و امنای بقاع متبرکه، به صورت متمرکز ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد از محل این درآمدها آزاد کرده ایم که ۱۴ نفر را هم متولیان موقوفات به صورت موردی آزاد کردند که در واقع ۳۵ زندانی از محل موقوفات آزاد شده اند.

 

وی عنوان کرد: در بحث تهیه جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی در ۱۴ ماه گذشته ۱۵۸ سری جهیزیه بین زوج های جوان توزیع شده که ۲۱ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است؛ مجموعه ۱۶ واحدی برای زوج های جوان  طلبه داریم که از محل موقوفه بازسازی شده و امروز در اختیار طلاب جوانی که تازه ازدواج کرده باشند، قرار می گیرد و این زوج ها می توانند به مدت ۲ سال در این واحدها سکونت داشته باشد.

 

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: در بحث مهر تحصیلی هم یک هزار و ۶۱۵ بسته مهر تحصیلی تهیه و توزیع شد.

 

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی اظهار کرد: در بحث همه گیری کرونا، مقام معظم رهبری بر مواسات و همدلی تأکید کردند که ما تاکنون ۱۵ و نیم میلیارد تومان در قالب بسته های معیشتی و بهداشتی کمک رسانی کردیم که ۷ و نیم میلیارد متعلق به موقوفات و مابقی مربوط به شورای خیریه و موقوفات غیرمتصرفی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تأکید کرد: توزیع ۲۶ هزار پرس غذای گرم، تهیه و توزیع ۳۹۲ هزار ماسک و ۸۰۰ گان از دیگر اقدامات صورت گرفته است همچنین ۱۵ هزار بسته معیشتی توزیع کردیم که آخرین مرحله توزیع بسته ها در ماه رمضان بوده و ۴ هزار و ۹۰۰ بسته در سال جاری توزیع شده که در مجموع ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۴ هزار بسته بهداشتی توزیع شده است.

 

وی تصریح کرد: اقدام دیگر در این اداره کل کمک به افراد بی بضاعت است به طوری که روزی پنج نفر با رقم ۴۰۰ هزار نفر از محل خیرات موقوفات کمک رسانی می شوند.

 

حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: یکی از برجسته ترین کارهایی که اوقاف استان انجام داده حوزه خیریه است و با همه پیگیری هایی که در حوزه احیای موقوفات شده فرهنگ وقف رو به احیا است و این امور خیر و انجام نیات واقفان باعث ترویج فرهنگ وقف شده است و در ۱۴ ماه گذشته بیش از دوره های قبلی توانستیم وقف را ترویج کنیم.

 

کد خبر 1062192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha