ابتلای تب مالت در فاروج ۲.۷ برابر کشوری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شاخص بروز بیماری تب مالت در شهرستان فاروج ۱۰۸.۵ در ۱۰۰ هزار است که این رقم ۲.۷ برابر میانگین کشوری است.

دکتر «افشین دلشاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: طی سال ۹۹ تعداد موارد ابتلا به تب مالت در شهرستان فاروج ۵۳ نفر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: ابتلا به بیماری تب مالت در شهرستان فاروج افزایش یافته البته تعداد مبتلایان به این بیماری همواره بیش از میانگین کشوری است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت از بیماریهای مشترک انسان و دام است، این بیماری به عنوان بیماری هزار چهره مطرح شده که هرساله تعداد زیادی از مردم به این بیماری مبتلا می شوند.

 

دکتر دلشاد اظهارداشت: شهرستان فاروج باتوجه به بافت روستایی و دامدار بودن مردم، موارد تب مالت هر ساله بالاتر از حد انتظار کشوری است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: برای کاهش تعداد موارد بیماری تب مالت باید واکسیناسیون دام ها توسط سازمان دامپزشکی انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه مصرف لبنیات فله ای عامل اصلی ابتلا به تب مالت است، افزود: از مردم انتظار می رود شیر را پیش از مصرف به مدت سه تا پنج دقیقه بجوشانند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، نگهداری پنیر در آب نمک ۱۷ درصد به مدت سه ماه و خرید گوشت از مراکز مجاز و  مورد تایید دامپزشکی را از دیگر راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت عنوان کرد.

 

کد خبر 1062234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha