رویکرد جدید موزه هنرهای معاصر تهران  برپایی دو نمایشگاه همزمان در گالری‌ها است

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به برپایی دو نمایشگاه«نهان‌ بر عیان» و «پرسونا» در این موزه گفت: بر اساس رویکرد جدید موزه هنرهای معاصر تهران دو نمایشگاه به صورت همزمان در گالری‌های موزه برپا می شود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری بازگشایی نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد با حضور هادی مظفری مدیرکل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان‌ آقایی، رییس موزه هنرهای‌ معاصر تهران، شهریار حاتمی کیوریتور نمایشگاه «نهان‌ بر عیان» و امیر راد کیوریتور نمایشگاه «پرسونا» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 در این نشست «احسان آقایی»، رییس موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به رویکرد جدید موزه هنرهای معاصر تهران در برگزاری نمایشگاه گفت: در رویکرد جدید موزه هنرهای معاصر تهران قرار  بر این است  دو نمایشگاه به صورت همزمان در گالری‌های موزه  برپا شوند،  در همین راستا نمایشگاه «نهان‌ بر عیان» از  ۱۸ خرداد تا 17 شهریور نمایشگاه «پرسونا» از 25 خرداد تا 3 مرداد در موزه هنرهای معاصر تهران  برپا می شوند.

مدیر موزه هنرهای معاصر تهران درباره برگزاری نمایشگاه پروژه پژوهشی «نهان‌ برعیان»  در این موزه توضیح داد: تنها نهاد موزه‌ای که می‌تواند کار پژوهشی کند موزه هنرهای معاصر تهران است و باید این کار را انجام دهد، به همین دلیل وقتی آقای حاتمی این پروژه را به من پیشنهاد کردو من پذیرفتم.

احسان آقایی تصریح کرد:ما باید یک خوانشی از گذشته داشته باشیم که آن را در هنر معاصر بکار ببریم ؛ یکی از اغلاطی که همیشه وجود داشته است این است که هنر نگارگری ما را غربی ها برای ما تعریف کردند و ما نتوانستیم خوانشی از آن داشته باشیم .

کد خبر 1062316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha