جان باختگان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۷۴ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش شمار جان باختگان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۷۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۱۱ خرداد ماه) در گفت و گو با خبرنگا ران، اظهار کرد: هم اکنون ۱۹۶ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد، ۹۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۷ هزار و ۸۰۵ مورد گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: از ۲۷۰ جواب نمونه pcr  دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٣٠ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب بیشترین موارد مثبت در بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.

 

یزدان پناه یادآور شد: همچنین ۲۶۸ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در گچساران، بویراحمد و کهگیلویه بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت‌: مهم ترین راهکار برای کنترل پاندمی ویروس کرونا آگاهی و همکاری مردم است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید در نظر داشته باشند که کاهش تجمعات و ماندن در منزل، نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد، خاطرنشان کرد: امروز روند افزایشی موارد بستری در استان وجود داشت که می تواند در اثر نشست ها و دورهمی های اتتخاباتی شوراها باشد.

 

یزدان پناه گفت: ضروروت دارد مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 1062346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha