میزبان رهگیری در استان زنجان ۷.۵ نفر به ازای هر بیمار است

صائینی با بیان اینکه هم‌اکنون میزان رهگیری در سطح استان ۷.۵ نفر به ازای هر بیمار است ، گفت: در واکسیناسیون نیز وضعیت بهتری نسبت به کشور داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: میزان تست‌های کرونا از روزانه 1200 مورد در موج سوم به روزانه 3200 مورد در موج چهارم رسیده است.

 

محمدرضا صائینی با بیان اینکه مدیریت موج چهارم کرونا نقش مهمی در کنترل بیماری و مرگ و میرها بود، گفت: درمان سرپایی مبتلایان، راه‌اندازی آزمایشگاه دوم و افزایش تعداد رهگیری افراد مرتبط با مبتلایان نیز نقش موثری در پایین آمدن میزان مرگ‌ومیر داشت.

 

وی با بیان اینکه در موج سوم به دلیل قرار گرفتن در عید سعید نوروز، میزان دورهمی‌ها در مجموع افزایش داشت، افزود: هم‌اکنون میزان رهگیری در سطح استان 7.5 نفر به ازای هر بیمار است.

 

این مقام مسئول در خصوص وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان نیز ادامه داد: هم‌اکنون زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده در ضعیت نارنجی و طارم، سلطانیه، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

صائینی با بیان اینکه هر استانی که تزریق بیشتری داشته باشد، واکسن بیشتری نیز در اختیار آن استان قرار می‌گیرد، گفت: در واکسیناسیون نیز وضعیت بهتری نسبت به کشور داریم.

 

 

کد خبر 1062426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha