بیش از ۷۵۰ روستا برای انتخاب به عنوان روستای قرآنی درخواست دادند

فقهی زاده گفت: تاکنون بیش از ۷۵۰ روستای کشور با هدف انتخاب به عنوان روستای قرآنی مدارک خود را به دبیرخانه این طرح ملی ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت، «عبدالهادی فقهی زاده» گفت: پالایش و تصمیم نهایی برای معرفی ۱۰ روستای قرآنی ایران در روزها و هفته آینده صورت خواهد گرفت که برخی از روستاهای بوشهر نیز در این زمینه به دبیرخانه طرح ملی روستاهای قرآنی ارسال مدرک داشتند.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: معرفی ۱۰ روستای قرآنی ایران یکی از طرح‌های ملی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این مهم در قالب طرح‌نامه محقق خواهد شد.

 

فقهی زاده ادامه داد: امیدواریم رویداد بزرگ انتخاب شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی در سال ۱۴۰۰ زمینه‌ای برای شکوفایی فعالیت‌ها و توسعه فرهنگ قرآنی در این استان و دایره سرزمینی جمهوری اسلامی باشد.

 

وی گفت: در طرح ملی پایتخت قرآنی سه سطح برنامه مدنظر است که در تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری بوشهر زمینه عملی شدن آن فراهم خواهد شد.

 

فقهی زاده اظهار داشت: در این ارتباط برخی از فعالیت ‌ای شایسته در سطح شهرستان رقم خواهد خورد و برخی از آن در سطح استانی و سطح فراگیر آن نیز در گستره ملی با مشارکت موثر نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌ها و استادان قرآنی استان بوشهر اجرا می‌شود.

 

وی گفت: طبق نظام نامه برای طرح ملی پایتخت قرآنی ایران تعریف شده در ماه‌های منتهی به پایان سال انتخابات برگزار و در رقابت دیگر شهرستان‌ها دومین پایتختی قرآنی ایران برای سال ۱۴۰۱ انتخاب خواهد شد.

فقهی زاده عنوان کرد: در این زمینه شهرستان‌ها و مراکزی در کشور برای احراز پایتخت قرآنی کشور با یکدیگر به رقابت میپردازند.

 

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ سه گانه پایتخت‌های دینی را در کشور طراحی کرد که براین اساس کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه، یزد پایتخت صحیفه سجادیه و بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شدند.

 

آیین رسمی معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۰ خردادماه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور معاون قرآن و عترت این وزارتخانه در بوشهر برگزار شد.   

 

در برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ۱۴۰۰، ۸۰ برنامه قرآنی و ۳۵ طرح ابتکاری حوزه قرآن اجرا خواهد شد.

کد خبر 1062548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha