لزوم بهره گیری از همه ظرفیت ها برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

قاسم نژاد بهره‌گیری از همه ظرفیت ها برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یک ضرورت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود قاسم‌نژاد» امروز (چهارشنبه، ۱۲ خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه انتخابات همواره برای نظام یکی از مقاطع حساس در گزینش فرد اصلح برای امور اجرایی ،منطقه ای و محلی است گفت: در راستای برگزاری باشکوه انتخابات مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری، اقدامات بسیاری در ستاد انتخابات استان شکل گرفت.


معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های گوناگون در سطح استان اذعان کرد: باید با این ظرفیت ها چون نخبگان، معتمدین، روحانیون، قومیت ها، چهره های سیاسی و فرهنگی، هنرمندان و .. مشارکت حداکثری در انتخابات با اقناع سازی افکار عمومی را رقم زنیم.


وی برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها جهت بهره گیری از ظرفیت دانشجویان را در دستور کار دانست و تاکید کرد: در شرایط کرونایی امروز تمهیدات و پروتکل های لازم برای حفظ سلامت مردم اندیشیده شده است.


قاسم نژاد با بیان اینکه در طول ۱۶ ماه اخیر بیماری کووید ۲۹ بر تمام فعالیت های فرهنگی، ملی و مذهبی سیطره انداخته است از تهیه اقلام بهداشتی منحصر برای عوامل اجرایی شعبه های اخذ رای استان خبر داد.

 

وی از واکسیناسیون مجریان و ناظران شعبه های اخذ رای طبق مصوبه ستاد ملی کرونا خبرداد و بیان کرد: در تلاشیم تا برای جلوگیری از تجمع مردم و تامین سلامت آنان صندوق های اخذ رای را در ورودی شعبه ها مستقر کنیم.

 

قاسم نژاد ممنوعیت فعالیت‌های تبلیغاتی در فضاهای بسته را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تبلیغات انتخاباتی در فضاهای باز با رعایت فاصله هشت متری، حداکثر ۲ ساعت زمان و اشغال ۳۰ درصد فضا امکانپذیر است در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.

 

وی از کاندیداهای انتخابات خواست تا به‌منظور حفظ سلامت مردم و پرهیز از تجمعات از فضای مجازی و ظرفیت اصحاب رسانه در ایام انتخابات بهره گیرند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به فصل تابستان و حضور گردشگران در استان، تفرجگاه ها و سواحل استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این حضور و برخی رفتارهای ناشایست موجب دغدغه‌های مسئولان و متولیان فرهنگی استان شده است و سیاست‌های ابلاغ شده از سوی وزارت کشور ویژه استان‌های ساحلی در جهت کاهش این دغدغه هاست.

 

وی با بیان اینکه حفظ سلامت جسمانی و تامین امنیت روانی در سواحل از آسیب‌های موجود می‌کاهد تصریح کرد: مشارکت اجتماعی و اقدامات پایدار، توجه به بهداشت و محیط زیست، ایجاد فضای مفرح و جذاب و توسعه زیرساخت‌های خدماتی از راهبردها و ماموریت‌های دستگاه های اجرایی است.

 

قاسم نژاد افزود: هم اکنون ۳۵ طرح ساحلی و ۶۸ شناگاه در گیلان فعال است که مجهز به تجهیزات روز چون جت اسکی و موتورسیکلت با تامین اعتبار از سوی وزارت کشور شدند.

 

وی با اشاره به اخذ ورودی در طرح‌هایی که خدمات لازم را به گردشگران ارائه می دهند اذعان کرد: ارائه خدمات مبنای اخذ ورودی در طرح ها است در غیر این صورت برخورد می‌شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان خطاب به دستگاه های فرهنگی خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر در سواحل شد و با اشاره به ممنوعیت تردد در روزهای جاری تاکید کرد: تمام تفرجگاه ها و سواحل استان تعطیل است.

 

 

کد خبر 1062574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha