ترکیه آغاز ساخت شهرک های جدید صهیونیستی در رام الله را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه به شدت از برنامه های اسرائیل برای ایجاد واحدهای جدید اسکان در شهرک «بیت ال »، نزدیک شهر رام الله کرانه باختری انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»، وزارت امور خارجه ترکیه به شدت از برنامه های اسرائیل برای ایجاد واحدهای جدید اسکان در شهرک «بیت ال »، نزدیک شهر رام الله کرانه باختری انتقاد کرد.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است که ادامه چنین تحریکاتی در حالی که هنوز درد و رنج در غزه تازه است ، نشان می دهد که مقامات اسرائیلی از حادثه رخ داده هیچ درسی نگرفته اند.

 

وزارت امور خارجه افزود : ما این اعمال غیرقانونی اسرائیل را رد می كنیم ، در حالی كه به ضرورت پاسخگویی  رژیم صهیونیستی در قبال سیاست ها و اقداماتی كه نقض قوانین بین المللی است تاکید داریم.

 

وزرای اسرائیلی به تازگی سنگ بنای پروژه جدید ساخت 350 واحد مستقر در شهرک بیت ال را گذاشتند.

 

رژیم صهیونیستی ساخت واحدهای جدید اسکان را در اواخر سال 2020 تصویب کرد.

 

اسرائیل از زمان جنگ شش روزه 1967 کرانه باختری را اشغال کرده و به طور فزاینده ای تعداد سکونتگاه های خود را در آنجا گسترش داده است.

 

در حال حاضر حدود 650 هزار یهودی در قدس شرقی و کرانه باختری در میان حدود 3.1 میلیون فلسطینی زندگی می کنند.

 

دولت های سراسر جهان شهرک سازی را یکی از بزرگترین موانع راه حل تشکیل کشور فلسطین در سرزمین های اشغالی می دانند.

 

ماه گذشته به دلیل صدور رای دادگاه اسرائیل برای اخراج خانواده های فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی به نفع گروه های یهودی، تنش ها در سرزمین های فلسطین افزایش یافت و اوضاع پس از حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران داخل آن بدتر شد.

 

این درگیری به نوار غزه گسترش یافت و اسرائیل با حملات هوایی دست کم 248 فلسطینی از جمله 66 کودک و 39 زن را کشته و بیش از 1900 نفر را زخمی کرد. مقامات بهداشتی در کرانه باختری همچنین 31 کشته در این منطقه اشغالی را تایید کردند که در مجموع 279 کشته در سراسر سرزمین های فلسطین را رقم زده است.

 

به گفته وزارت کار و مسکن فلسطین مستقر در غزه ، حداقل 2000 ساختمان به طور کامل تخریب و 15000 ساختمان در حملات اسرائیل به این محوطه غیر قابل استفاده شدند.

 

در این حملات حدود چهار مسجد و ده ها ایستگاه پلیس به طور کامل تخریب شدند ، در حالی که بسیاری از کارخانه ها در منطقه صنعتی نیز غیرقابل استفاده شده اند.

کد خبر 1062595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha