طرح «خیابان هنر» با هدف ارائه بهتر خدمات فرهنگی و هنری اجرا می شود

امینی گفت: تفاهم نامه همکاری طرح «خیابان هنر» بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با هدف ارائه بهتر خدمات فرهنگی و هنری به صورت مستقیم به مردم و کنش گری هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به مسائل اجتماعی منعقد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف امینی» امروز چهارشنبه (12 خرداد) در نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد، بیان کرد: خراسان و مشهد مقدس در بحث رسانه های هنری و فرهنگی در حوزه سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، حوزه نمایش، بحث رسانه های مکتوب و دیجیتال و نشر مکتوب و موضوعات مختلف، یک پایگاه فرهنگی و تمدنی خاص است.

 

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هنرمندان شاخصی هم در استان حضور دارند و هم از این جایگاه پرورش یافتند و در عرصه ملی، فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ و هنر خدمت می کنند.

 

وی گفت: امروزه ضرورت همکاری های مشترک و بین بخشی برکسی پوشیده نیست مخصوصا در حوزه هایی مثل حوزه فرهنگی و هنری که ظرفیت های گسترده ای دارد، باید به سمت هم افزایی و استفاده از ظرفیت های مشترک بین بخشی برویم؛ در گذشته شاید برای انجام برخی فعالیت ها نیاز به همکاری دیگر دستگاهها نبود اما امروز برای انجام بهتر فعالیت ها و برنامه ها نیازمند همکاری دیگر دستگاهها می باشد.

 

امینی اظهار داشت: استفاده ار تجربه هایی که به صورت مشترک وجود داشته ، شناسایی هنرمندان و ارائه خدمت بهتر به مردم و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر ، مسائلی است که ضرورت و اقتضای این موضوع را روشن و آشکار می کند که باید به سمت فعالیت های مشترک برویم.

 

وی افزود: در همین راستا برای استفاده از ظرفیت های موجود در مشهد و علاقه مندی هایی که در حوزه های مختلف در دستگاهها وجود دارد و همچنین به نوعی تجلی ظرفیت ها و قابلیت های استان را در حوزه فرهنگ و هنر به صورت مشترک ارائه کنیم، در ادامه همکاری ها و فعالیت های مشترکی که وجود داشت، امروز تفاهم نامه همکاری طرح «خیابان هنر» بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد خواهد شد.

 

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در کنار این دو دستگاه دستگاههای دیگر از جمله حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،نهاد کتابخانه،  صدا و سیما، بسیج هنرمندان و هر دستگاهی که ظرفیت های فرهنگی و هنری دارد قابلیت اضافه شدن به این طرح و همکاری وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح خیابان هنر، ارائه بهتر خدمات فرهنگی و هنری به صورت مستقیم و بهتر به مردم است و مردم در فضای محیطی و شهری دسترسی آسان به تولیدات فرهنگی و هنری مشهد داشته باشند؛ همچنین اصحاب فرهنگ و هنر با مردم در قالب آموزش، گفتگو ، تولید زنده برنامه های هنری ارتباط مستقیم داشته باشند.

 

امینی هدف دوم از اجرای این طرح را کنش گری هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به مسائل اجتماعی دانست و گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان بخشی از نخبگان جامعه در موضوعات مختلف و در افکار عمومی مردم تاثیرگذار هستند، لذا ضرورت دارد در موضوعات اجتماعی ورود و کمک کنند.

 

وی بیان کرد: آعاز فعالیت طرح خیابان که عنوان آن نمادین است، فاز اول آن در دهه کرامت در 7 نقطه مشهد برگزار می شود و هنرمندان با حضور مستقیم خود در نقاط ذکر شده، تولیدات هنری خود را عرضه خواهند کرد.

 

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: فعالیت های انجام شده منجر به ارائه خدمات بهتر فرهنگی و هنری به مردم به عنوان استفاده کننده های اصلی، کمک به ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه و زمینه ساز برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان افراد تاثیرگذار در جامعه شود.


 

کد خبر 1062652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha