۷ پروژه توسعه ای در فرودگاه گیلان به بهره برداری رسید

هفت پروژه فرودگاهی عصر امروز (چهارشنبه،۱۲ خرداد) با حضور «محمدباقر نوبخت» در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، هفت پروژه توسعه ای فرودگاهی گیلان عصر امروز(چهارشنبه،۱۲ خرداد) با حضور «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، «ارسلان زارع» استاندار گیلان و سایر مقامات کشوری و استانی در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت افتتاح شد.

 

نوبخت در حاشیه این مراسم اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه روبه اتمام است افزود: این اتصال تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: پروژه هشت کیلومتر منجیل به رودبار با بیش از هزار میلیارد تومان با سرعت و دقت در حال انجام است.

 

نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال مهمترین این پروژه‌ها بوده است.

 

از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای، احداث و تجهیز ساختمان پست برق، روشنایی و پوشش تصویری جاده حفاظتی، بهسازی نمای ترمینال خارجی، ساختمان اداری و محصور کردن ۱۰ هکتار از اراضی نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است

 

گفتنی است، در زمان حاضر ۹۶ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز  توسط ۹ شرکت هواپیمایی انجام می شود.

کد خبر 1062740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha