شخصیت آخرتی خود را با پاکی و پاکدامنی بنا کنیم

آیت الله جاودان گفت: شادمانی‌های بهشت باقی‌ماندنی است همچون شادمانی دنیا نیست که فانی شود، شخصیت آخرتی خود را با پاکی و پاکدامنی بنا کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه در جلسه اخلاق حسینیه شیخ مرتضی زاهد که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: هر لحظه از لحظات عمر ما همچون یک آجر از ساختمان شخصیت ما است که می‌تواند پاک و پاکیزه خوشبو و معطر باشد یا می‌تواند رنج‌آور و آتشی و آزار دهند باشد.

 

وی افزود: عمری را که به دست شما سپردند از آجرهای پاک و پاکیزه و معطر و نورانی بسازید.

 

آیت‌الله جاودان بیان کرد: تمام کوشش مومنی که به قیامت اعتقاد دارد این است که آجرهای شخصیت‌ وجودی و سرنوشت خود را به پاکی بسازد.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مومنان به قیامت عمر خود را حتی به صورت عادی هم نمی‌گذرانند همه لحظات را به لحظات نورانی تبدیل می‌کنند، آنان که به اینجا برسند و مقداری از قیامت بترسند و برای قیامت حساب کند به میزان و درجه اعتقاد خود به قیامت می‌توانند آخرت خود را بسازند.

 

وی افزود: آنان که به آخرت اعتقاد نداشته باشند لحظات عمر خود را حرام می‌کنند به عنوان مثال درسی می‌خوانند که به درد دنیا و آخرت او نمی‌خورد.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه گاهی لحظات عمر انسان چنان بیهوده است که به راحتی فرو می‌ریزد، گفت: زندگی در دنیا رنج و زحمت دارد اگر انسان بخواهد فقط به خوش‌گذرانی بگذراند عمر خود را تلف کرده است، اهل معنا برای راحتی خلق خدا زحمت می‌کشند که لحظه‌لحظه آن اجرهای نورانی و معطر برای آخرت انسان می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با استناد به آیاتی از قرآن مبنی براینکه زندگی شما یک تجارت است، اظهار کرد: بر اثر مقدار زحمتی که برای رضای الهی و خدمت به خلق می‌کشید آن شخصیت آخرتی خود را می‌سازید.

 

وی افزود: بهشتی را که خود ساختید وارد می‌شوید، بهشت از آجرهای شادمانی ساخته شده است به مقداری که برای مومن و مسلمانی شادمانی ایجاد می‌کنید بهشت، ساختمان شخصیت و آخرت خود را در بهشت می‌سازید.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه شادمانی‌های بهشت باقی‌ماندنی است همچون شادمانی دنیا نیست که فانی شود، ابراز کرد: شخصیت آخرتی خود را با پاکی و پاکدامنی بنا کنیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در اثر کاری که شما در این عالم کردید نامه اعمال شما را به دست راست یا چپ می‌دهند، گفت: بهشتی‌ها از همه آنچه در آنجا هست رضایت دارند، وقتی انسان نگاه بد، غیبت، دروغ و بسیاری رذایل اخلاقی را نداشته باشد زندگی او در آخرت زندگی رضایت‌بخشی خواهد بود.

 

کد خبر 1062906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha