بررسی ۵۵ طرح اولویت دار سرمایه گذاری در ستاد توسعه خاوران

عابدی با اشاره به اینکه حدود ۶ ماه از تشکیل ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی می گذرد، گفت: این طرح تاکنون در راستای حمایت از تولید و رفع موانع ۵۵ طرح اولویت دار سرمایه گذاری را در استان بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیر الحق عابدی» امروز (13 خرداد) در ستاد توسعه خاوران که با حضور معاون وزیر صمت و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، گفت: از ابتدای تشکیل ستاد تاکنون 55 طرح اولویت دار برای سرمایه گذاری در استان در این ستاد بررسی و در همین راستا 40 قطعه زمین نیز برای سرمایه گذاری واگذار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در راستای سرعت گرفتن و رفع موانع پیش روی طرح ها، 22 مصوبه بی نام سرمایه گذاری در استان توسط کارگروه صادر شده است، گفت: یکی دیگر از اقدامات برای افزایش سرمایه گذاری در استان، تهیه اطلس سرمایه گذاری استان است که در حال انجام می باشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در نقطه نقطه خراسان جنوبی پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری وجود دارد، اظهارداشت: کتابچه اطلس سرمایه گذاری استان در حال تهیه و تدوین است که به محض آماده شدن در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم.

 

عابدی همچنین از راه اندازی قرارگاه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ذیل همین ستاد توسعه خاوران خبر داد و گفت: احکام مسئولان این قرارگاه صادر شده و قرار است قرارگاه پشتیبان برنامه های ستاد باشد.

 

همچنین «محمد فرهادی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه از علاقه مندی آستان قدس برای ورود بیشتر به موضوع سرمایه گذاری و شکوفایی تولید به خصوص در حوزه معادن در استان خبر داد و گفت: قرار شده است که آستان قدس رضوی در بحث برداشت و فراوری معاون استان سرمایه گذاری هایی را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه کشاورزی مقرر شده که طرحی با همکاری آستان قدس تهیه اجرا شود، گفت: ایجاد مجتمع گلخانه ای در دیگ رستم از دیگر پروژه هایی است که آستان قدس در آن سرمایه گذاری خواهد داشت.

 

 

کد خبر 1062974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha