علل همراهی مردم با امام راحل/ تداوم انقلاب اسلامی در گروه پشتیبانی از ولایت است

امام جمعه علی آبادکتول توجه به جوانان، دین خواهی، دلسوزی نسبت به مردم و صداقت را از جمله علل همراهی ملت ایران با امام راحل برشمرد.

 خبرگزاری شبستان،  گرگان-فاطمه رائیجی؛ خورشید اسلام پس از 1400 سال از دوران پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) بار دیگر از ایران اسلامی طلوع کرد.

 

مردی آمد که عصای ایمان بر دست داشت و با اتکا بر کوه اراده و ایمان به خداوند متعال در برابر بت های نوین جهان اسلام ایستاد و توانست آرزوی دیرین بسیاری از علما و عرفای اسلام را محقق کند.

 

کشوری که هزاران سال در سلطه حکومت های شاهنشاهی مورد ظلم و جور قرار گرفته بود و مردم در وحشت و خفقان گذران زندگی می کردند با پیروزی انقلاب اسلامی آزاد شد و ملت ایران زیر سایه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی طعم استقلال و آزادی را چشیدند و دست بیگانگان و دشمنان از سرنوشت این ملت کوتاه شد.

 

امام راحل با نور اسلام زنجیره های خفقان و استبداد را از دستان و پای زنان و مردان سرزمین مان گسست و آرمان هایی را پیش روی ما گذاشت که به طور قطع ثمره آن به تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی بشریت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و گسترش قسط و عدل در جهان منتج خواهد شد.

 

در این میان مستکبران عالم نیز بیکار ننشستند و با تحریف آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل درصدد گمراهی امت بزرگ ایران اسلامی برآمدند لذا امروز تبیین اندیشه های گوهربار امام راحل یکی از ضروریات جامعه به شمار می رود، در این راستا به سراغ حجت الاسلام «سید علی مهدی نژاد»، امام جمعه شهرستان علی آبادکتول رفتیم که در ادامه این گفتگو را از نظر می گذرانید؛

 

*در خصوص ویژگی های شخصیتی امام راحل توضیح دهید.

امروز حتی دشمنان ما از امام راحل به عنوان القاب منحصر به فرد یاد می کنند اما امام راحل خود را عبد خداوند می دانست، وابستگی به دنیا نداشت و خود را وقف انقلاب اسلامی و مردم کرده بود.

 

امام راحل با تمام وجود مردم را دوست داشت و در اواخر عمر که مردم در شعارها از ایشان به عنوان رهبر یاد می کردند، می فرمودند رهبر ما آن جوان 13 ساله ای است که زیر تانک رفته است.

هر روز به تواضع امام راحل اضافه می شد و اگر کسی از ایشان تعریف می کرد ناراحت می شدند، امام راحل توجه جدی به دین داشت و از لحاظ صفات فردی و اجتماعی بارز بود.

امام راحل به دلیل همان ویژگی های صادقانه و پاکی که داشت هنگام ورود به ایران با استقبال 6 میلیونی از سوی مردم ایران مواجه شد و هنگام ارتحال نیز جمعیت بی شماری در مراسم ایشان حاضر شدند.

 

*به نظر شما مهم ترین عللی که موجب همراهی مردم با امام راحل شد چه بود؟

امام راحل یک انسان تحول گرا بود و از فرصت ها حداکثر بهره را می برد، یکی از ویژگی های شاخص امام راحل ایجاد تحول در نسل جوان و توجه جدی به آنها بود طوری که در زمان طاغوت گرایش جوانان به سوی دیگر بود اما امام راحل توانست تحول عظیم دینی و معنوی در جوانان ایجاد کند و همان جوانان با انقلاب اسلامی همراهی کرده و در تشکیل سپاه پاسداران، اداره جنگ تحمیلی و غیره نقش آفرین بودند.

 

صداقت امام راحل از دیگر علل همراهی مردم بود، در واقع وقتی مردم ببینند مسئولی با آنها صادق است نهایت همراهی را با وی خواهند داشت.

 

دین خواهی و دلسوزی امام راحل دیگر ویژگی بود که همراهی مردم را به دنبال داشت، مردم به عینه دیدند که امام راحل به دنبال سعادتمندی دنیوی و اخروی آنها است.

 

*برای تداوم آرمان های امام راحل، مردم چه وظیفه ای دارند؟

مردم می دانند که از امام ارثیه ای به نام جمهوری اسلامی باقی مانده است که این ارثیه یک نعمت خدادادی  است و ما باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد پس در همه کارها باید به دنبال پرچمی باشیم که به خدا متصل باشد.

 امروز این پرچم به دست ولی فقیه زمان ما قرار گرفته است، شخصیتی که به ما دروغ نمی گوید و به دنبال مباحث شخصی و مادی خود نیست و تنها خیر و صلاح مردم را می خواهد لذا امام راحل همه شاخصه ها را در یک کلمه ولایت خلاصه کردند و فرمودند برای تداوم انقلاب اسلامی از ولی فقیه زمان خود پشتیبانی کنید.

 

امروز در رأس این حکومت امام خامنه ای(مدظله العالی) قرار دارند که مردم با تداوم این پشتیبانی از ارثیه امام راحل حفاظت خواهند کرد.

 

*در سی و دومین سالگرد ارتحال امام راحل قرار داریم چه توصیه ای به نسل جوان دارید؟

به نسل جدید توصیه می کنم نسبت به زندگینامه امام راحل مطالعه بیشتری داشته باشند.

در حال حاضر معمولاً وصیت نامه امام راحل در دانشگاه ها به عنوان کتاب درسی تدریس می شود که توصیه می کنم جوانان تنها به وصیت نامه امام(رحمه الله علیه) اکتفا نکنند و درباره احوالات امام راحل و همچنین نظرات دوستان و دشمنان نسبت به امام راحل مطالعه بیشتری داشته باشند.

 

امام راحل تنها یک رهبر سیاسی نبود و از لحاظ علمی نیز بسیار قوی بود که همه مردم به ویژه جوانان باید در خصوص شخصیت امام راحل مطالعه بیشتری داشته باشند.

 

کد خبر 1062985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha