مردم در میدان انتخابات حساب انقلاب را از ناکارآمدی ها جدا کنند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حضور مردمی و میدانی در کنار مقام معظم رهبری ضروری است، گفت: مردم حساب انقلاب را از ناکارآمدی ها و نارسایی ها جداکرده و گسترده و آگاهانه در میدان انتخابات حضور یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی»  امروز(۱۳خرداد) در مراسم بزرگداشت ارتحال امام  خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین پانزدهم خرداد که در مصلی ساری برگزار شد، به تقارن ایام سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، سالروز آغاز رهبری امام خامنه‌ای و سالروز شهادت شهیدان قیام ۱۵ خرداد سال۱۳۴۲ با انتخابات ۱۴۰۰اشاره و اظهار کرد: دو سال است که به‌علت شرایط کرونایی عشاق حضرت امام راحل از فیض حضور در مرقد مطهر این مجتهد برجسته جهان اسلام محروم ماندند، و اقامه عزا از راه دور انجام می‌دهند و امسال علاوه بر گرامیداشت یاد و نام امام راحل و تجدید بیعت با آرمان های ایشان با حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات پیش روی ولایت مداری خویش را به بهترین نحو ممکن تصویر خواهند کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه به پشتوانه ۶ ظرفیت انقلاب اسلامی به‌ وقوع پیوست، گفت: اولین ظرفیت، ظرفیت دینی و اعتقادی است که این را به برکت بعثت داریم، مردم ما مسلمان هستند، برای دین و اقامه دین مقابله می‌کنند، این انقلاب برآمده از الله اکبرهای مردم است‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: دومین ظرفیت، ظرفیت سیاسی و ولایی است، یعنی اسلام یک مکتب اعتقادی، دینی و سیاسی است، که به واسطه غدیر اتفاق افتاده، غدیر به‌معنای تداوم ولایت است، این ولایت انقلابی هم در تداوم همان غدیر است، عشق شهیدان ما کربلا و شهادت است، این حماسه از ظرفیت عظیم عاشورایی است.

 

وی با اشاره به فرموده امام راحل، خاطرنشان کرد: هیچ ظرفیتی نمی توانست حماسه ۱۵ خرداد را بیآفریند مگر قدرت خون سیدالشهدا! ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و ۱۵ هزار نفر شهید شدند، همچنین مقام معظم رهبری ۱۵ خرداد را ادامه عاشورای حسینی می‌داند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: سومین ظرفیت، ظرفیت عاشورای حسینی و چهارمین ظرفیت فقهی دینی اسلامی است که اگر نبود چیزی به‌نام ولایت فقیه هم نبود، از بعد فقهی ولایت برای فقیه در عصر غیبت تبیین می‌شود، اینکه فقیه ولایت مطلقه و اجازه دارد به بعد فقهی مربوط است، امام جعفر صادق(ع) و امام محمدباقر (ع)توانستند بعد فقهی را در اسلام تجلی ببخشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: ظرفیت پنجم، ظرفیت مهدویت و انتظار است،سربازان،‌ مدافعان، خانواده‌های شهدا به عشق امام زمان (عج) برای زمینه‌سازی آن قیام جهانی به جبهه‌ها رفتند، ظرفیت ششم ظرفیت مدیریت و رهبری است، اگر حضرت امام از آن قدرت قوی برخوردار نبودند قطعا چیزی به نام انقلاب اسلامی بروز و ظهور نمی کرد،  بعد مرجعیت جایگاه حقیقی او است.  

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: از نظر شخصیت حقیقی انسانی که علم و دانش بالا، اخلاص، بیداری، تقوا، مردم‌دوستی، کرامت و رهبری و ... داشت اما مرجع تقلید نبود قطعا مردم به حرف او گوش نمی‌کردند، چرا که مراجع زیادی در تاریخ داریم که نتوانستند کاری بکنند.

 

وی با بیان اینکه امام راحل یک انسان نبود بلکه یک جهان بود، گفت: پس ظرفیت ششم ظرفیت رهبری امام بود و امروز هم ما از نعمت مقام معظم رهبری برخوردار هستیم که ۳۲ سال در برابر فراز و نشیب های بسیار حساس ایستاد و امروز تاکید دارد که انتخابات یک روز است ولی پیامدش برای سال‌های آینده ادامه دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با رهبری مقتدرانه و الهامات معنوی همچون امام راحل توانست در فراز و نشیب‌ها این انقلاب را حفظ کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ظرفیت مردمی را ظرفیت مهم دانست  و ادامه داد: اگر مردم نبودند چنین انقلابی اتفاق نمی‌افتاد، مردم غدیر را فراموش نکنند و در ترویج آن کوشا باشند، همه این ظرفیت‌ها در کنار هم باید باشد،‌ برای تداوم این انقلاب باید همین ظرفیت‌ها را به‌کار گرفته و فراموش نکنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر لزوم تبعیت از رهبری، تصریح کرد: حضور مردمی و میدانی در کنار مقام معظم رهبری ضروری است، از حساس‌ترین مقاطع انقلاب ما مقطع انتخابات‌ است، مردم برای انتخابات پیش رو باید سنگ تمام بگذارند، حضور حداکثری و انتخاب اصلح پای صندوق رأی مدنظر است.

وی گفت: انتخاب فردی که به آرمان شهدا نزدیکتر باشد، دشمنان علیه او بیشتر تبلیغات می‌کنند و آن‌ها را ناراضی می‌کند اولویت دارد، مسئولان هم باید بدانند که ناراضی کردن  مردم بزرگ‌ترین گناه است، ضربه زدن به اعتماد مردم و آسیب زدن به رضایت عمومی گناه است، نباید برای مردم زمینه نارضایتی را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: بخشی از فشارها توسط دشمن برای این است که مردم را از صحنه خارج کند، پس مردم باید حساب برخی از مشکلات و نارسایی‌ها را از حساب انقلاب جدا کنند، البته مطالبات به‌حق است، هیچکس مثل ملت ایران امام را نشناخت و هیچکس مثل امام مردم را نشناخت و به هم اعتماد کردند تا انقلاب شکل گرفت و پابرجا ماند، مردم‌شناسی بهتر از امام و امام‌شناسی بهتر از مردم نیست که در این ۴۲ سال انقلاب را رها نکردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب ندارند.

 

به گزارش شبستان، در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران و فرماندار ساری تمثال مبارک امام خمینی(ره) رونمایی شد.

کد خبر 1062991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha