شناخت واقعیت ها مانع از ناامیدی می شود/ حضور در انتخابات عمل به تکلیف

حجت الاسلام عباسی گفت: شناخت واقعیت ها مانع از ناامیدی و ترس در برابر اهداف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «عبدالرسول عباسی» در جمع فرماندهان پدافند هوایی اصفهان به مناسبت واقعه 14 و 15 خرداد و شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهارداشت: مکتب اهل البیت(ع) فرصتی برای تعالی و رشد انسان است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید بابایی، با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) و فعالیت دینی و سیاسی ایشان افزود: شناخت واقعتی، تکلیف گرایی و بصیرت از ویژگی او بود.

 

وی ادامه داد: شناخت واقعیت ها مانع از ناامیدی و ترس در برابر اهداف می شود و به همین خاطر کسب این فیض توصیه شده تا واقعیت ها را بشناسیم و بر اساس آن تلکیف خود را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه تکلیف گرایی یکی از ویژگی های امام راحل (ره) بود، تصریح کرد: بسیاری از سعی می کردند امام  را از اعتراض جدی و شدید علیه حکومت پهلوی منصرف کنند اما شناخت واقعیت ها و تکلیف گرایی او مانع از عزم و تلاش او شد.

 

وی اضافه کرد: همین ویژگی امام را به قیام علیه حکومت فاسد پهلوی وا داشت و این کار تاجایی پیش رفت تا آن که در مقابل دستگاه فاسد پهلوی ایستاد و از قدرت های حمایتی استکبار جهانی از شاه نترسید.

 

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید بابایی، با بیان اینکه از نظر امام تکلیف گرایی را در مقابل نتیجه گرایی جای داشت، خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره خود و آحاد جامعه اسلامی را مامور به وظیفه و نه مامور به نتیجه می دانست چرا که  نتیجه را در بین قدرت پروردگار و اراده او قرار دارد.

 

*سلامت نفس، قوه فرقان و بصیریت عامل شناخت واقعی

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه شناخت تکلیف سخت است، یادآورشد: شناخت صحیح منجر به عمل و اقدام مناسبت بر اساس شرایط خواهد شد.

 

وی سلامت نفس و بصیریت را عامل این موضوع بیان کرد و گفت: تربیت نفس و کسب بصیریت در مسیر شناخت واقعیت و عمل به آن نقش بسزایی دارد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید بابایی، بصیریت و سلامت نفس را عامل ترس ساواک از امام دانست و افزود: وقتی ساواک تصمیم به دستگیری امام گرفت او با صلابتی وارد خودروی ساواک شد و این در حالی بود که  ماموران ساواک از امام می ترسیدند ولی ایشان هیچ ترس و واهمه ای نداشت.

 

وی قوه فرقان را عامل مهمی در تشخیص حق از باطل را می دهد بیان کرد و گفت: این توانایی در تشخیص حق از باطل در انسان  و به یک انتخاب صحیح در انتخابات منجر خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان ساخت: برای حضور در انتخابات یک وظیفه داریم و در انتخاب اصلح نیز باید دقت و توجه داشته باشیم تا تکلیف خود را به بهترین حال انجام دهیم.

کد خبر 1063042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha