اندیشه های امام راحل و تمدن سازی جهانی

اندیشه های سیاسی، مدیریتی و هدفمند امام راحل برای تمدن سازی جهانی هزاران ساله کارگشا و سازگار است که امروز برای برون رفتاز مشکلات نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، 14 خردادماه یادآور حادثه ای جانگذار و جانسوزی است که ملت ایران گرمای آتشین آن را پس از 30 سال تحمل می کنند فراغ رهبری دلسوز و مردم مدار در اذهان عمومی ماندگار شده است.

 

اندیشه های ناب، تفکر مردمی و دلسوزی های بنیانگذار انقلاب اسلامی عامل و اساس ماندگاری این اسم و نام شده و بنا به فرمایش امام خامنه ای انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی ناشناخته است و اگر امروز صحب از بیداری اسلامی، توسعه انقلاب و الگوگیری از ایران در دنیا مطرح است نام تشکیل دهنده انقلاب نیز بر زبان ها جاری می شود.

 

تلاش برای آبادانی کشورمان و شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با همت مردم و با محوریت روحانی مبارز به نام سید روح الله خمینی انجام شده و آنچه دیروز ایشان بیان کرده و ترسیم کرده اند محور حرکت های مهمی شده که سال ها ماندگار ماندگار گشته است.

 

ناسازگاری، ناکارآمدی و برخی از مشکلات امروز کشور نیز با گفتمان و تئوری دیروز امام راهگشاست اما برخی نسبت به این مسائل بی دقت شده اند و یا دنیاگرایی مانع از استفاده اندیشه های امام در صف مدیریتی شده است.

 

افکار امام تنها در حوزه سیاست، مدیریت و اسلام راهگشا نبوده بلکه در برنامه های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و خانواده نیز قابل بهره برداری است و اگرچه در کتاب های زیادی این فرمایشات و توصیه ها ثبت شده اما در مرحله عمل نیازمند برنامه ریزی جدی هستیم.

 

تمدن انقلاب اسلامی باید شکل بگیرد و این انقلاب برای دنیا، پیشرفت اسلام و مقدمه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) نقش بسیاری مهمی دارد و نباید این فصل مهم مورد بی مهربی و بی توجهی قرار بگیرد تا اینکه از درون نظام نیز با چالش هایی روبرو شویم.

 

*خصوصیات اخلاقی امام خمینی(ره) و الگوسازی

 

روحیات و خصوصیات اخلاقی امام خمینی(ره) همگی فرصتی برای انسان سازی، الگوگیری و حرکت به سمت اندیشه های ناب اسلامی هست و جامعه بشری از آن امروز استفاده می کند

 

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید بابایی، شناخت واقعیت ها و تکلیف گرایی را از اندیشه های ناب آن حضرت بیان کرد و گفت: شناخت واقعیت ها مانع از ناامیدی و ترس در برابر اهداف می شود و همین ویژگی در امام راحل وجود داشت.

 

حجت الاسلام «عبدالرسول عباسی» با بیان اینکه بسیاری برای توقف حرکت امام در اعتراض جدی و شدید علیه حکومت پهلوی تلاش می کردند، تصریح کرد:  شناخت واقعیت ها و تکلیف گرایی او مانع از عزم و تلاش ایشان شد.

 

وی اضافه کرد: همین ویژگی امام را به قیام علیه حکومت فاسد پهلوی وا داشت و این کار تاجایی پیش رفت تا آن که در مقابل دستگاه فاسد پهلوی ایستاد و از قدرت های حمایتی استکبار جهانی از شاه نترسید.

 

*جامعه نیازمند اندیشه های امام

 

آنچه در مقدمه مورد توجه قرار گرفت همین موضوع اندیشه های امام و نقش راهبردی آن در گره گشایی از مشکلات بود که قطعا در این مسیر باید گام های ارزشمندی برداشته شود.

 

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان با بیان اینکه اندیشه و افکار بنیانگذار انقلاب اسلامی لازم است، تصریح کرد: جامعه نیازمند اندیشه های امام است.

 

حجت‌الاسلام «عباس کمساری» ادامه داد: بسیای از تفکرات و فرمایشات ایشان در کتاب های مختلف منتشر شده اما باید ظرفیت های دیگری مثل فعالیت های هنری و نمایشی و فضای مجازی برای این موضوع بکار گرفته شود.

 

وی ادامه داد: امروز نسل جوان با شرایط متفاوتی این گفتمان را می پذیرد و باید در این خصوص کار شود.

 

*کاهش فاصله بین تفکر امام و راه نظام

 

ایستادگی و مقاومت امام برای براندازی سیستم فساد پهلوی با رویکرد خاص مثل رفع فساد و رشد توسعه مبتنی بر آموزه های اسلامی بود اما با گذر زمان این موضوعات نیز کم رنگ شده و همین موضوع بر نگرش مردم بر نظام نیز اثر گذاشته است.

 

برخی از مسئولان در مسیر و راه امام و نظام نیستندو رفتارهای سلیقه ای آنان باعث شده تا مشکلات دوچندان شود و ناامیدی فضای جامعه را بگیرد که لازم است تذکر این موضوع به افراد مسئول داده شود.

کد خبر 1063175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha