امام خمینی(ره) در قرن معاصر اسلام را احیا کرد

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: امام راحل در قرن معاصر اسلام را احیا کرده و به ایران و ایرانی عزت، اقتدار و عظمت داد و یک حقیقت همیشه زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۴ خرداد حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی و جانگداز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل در قرن معاصر اسلام را احیا کرده و به ایران و ایرانی عزت، اقتدار و عظمت داد و یک حقیقت همیشه زنده است.


امام جمعه آسمینون افزود: امروز تجلیل از امام خمینی (ره) بزرگوار ما فقط به عنوان یک قدردانی و تجلیل از گذشته نیست بلکه به معنای اصرار و پافشاری بر آن خط و راهی است که امام راحل با انقلاب، قیام با سیره و درس‌ها و وصیت‌نامه خود برای ملت ایران و همه مسلمانان عالم باقی گذاشت ایشان به عنوان یک الگو، یک معلم، یک رهبر در ذهن ما و در واقعیت جامعه حضور دارد.


وی ابراز کرد: درست است که امام راحل در میان ما نیست اما فکر، راه و درس ایشان تداوم دارد و این درس همان چیزی است که ملت ایران و همه مسلمانان عالم به آن احتیاج دارند باید مواظبت کنیم راه و مکتب و درس و اهداف و آرمان های امام را گم نکنیم و یک عده امام را مصادره و تخریب نکند.


حجت الاسلام احمدی نیک ضمن تبریک آغاز زعامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، نگاهی کوتاه و اجمالی به رویکرد های رهبر معظم انقلاب در عرصه انتخابات طی سال های گذشته و در دوران پر برکت رهبری ایشان داشته و اظهار کرد: با توجه به این که انتخابات در نظام اسلامی از اصلی ترین بسترهای نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور است بنابراین یک مسئله مهم درباره انتخابات آن هم حضور حداکثری می باشد.


خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: اولین رویکرد ایشان همیشه تاکید بر حضور حداکثری بوده است انتخابات متعلق به رهبری نیست و متعلق به همه مردم است و حضور مردم از عواملی است که دشمن را ناکام می کند.


وی بیان کرد: رهبری همواره ملت را از توطئه‌های دشمن آگاه کردند مخصوصا در ایام انتخابات ،به هیچکس نگفتند که به چه کسی رای بدهند بنابراین هیچ وقت انتخابات مهندسی نشده و در نتیجه از قبل مشخص نبوده و نیست هیچ کس نیز از رای ایشان مطلع نبوده و نخواهد بود.


حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همیشه به مسئولین کشور اعتماد داشته اند و بارها اعلام کرده اند که هر کس بخواهد با نتیجه آرای ملت در بیفتد بنده در مقابلش می ایستم و این کار را کردند.


امام جمعه آسمینون اضافه کرد: مردم، جوانان، مسئولین باید حواسمان به انتخابات ویژه باشد همه را دعوت کنید به مشارکت و حضور حداکثری، چرا که یک رای هم می تواند سرنوشت ساز باشد مواظب باشیم مردم و جوانان را دلسرد و مایوس نکنند.


وی تاکید کرد: انتظار از همه کشور بالا است اما انتظار از استان کرمان، مرکز مقاومت اسلامی، استان سردار‌دلها بالاتر است وصیت و انتظار ایشان از همه ما هم استانی هایش این بود که دوست دارم استان کرمان تا آخر با ولایت بماند.


حجت الاسلام احمدی نیک تصریح کرد: یکی از راه های انتقام گرفتن از قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی و سیلی زدن به استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار  حضور و مشارکت گسترده در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح  است چرا که دشمن و نظام سلطه ۴۲ سال است که با مردم سالاری دشمن و مخالف است و یکی از آرزوهای دیرینه دشمن بی رونقی و کمرنگ شدن انتخابات بوده و هست به امید خدا این بار هم دشمنان ما این آرزو را با خود به گور خواهند برد.


خطیب جمعه آسمینون عنوان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم تاکیدات فراوان و انتظاراتی دارند چراکه این مسئله هم بسیار مهم است و نباید غفلت کرد کاندیداها و طرفداران آنها تقوای سیاسی را رعایت کنند یکدیگر را تخریب نکنند چون حرام و حق الناس است نیروهای انقلابی، جهادی ،مردمی، کارآمد ودلسوز انتخاب شوند تا در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی خدمت کنند.


وی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: یکی از اصول اساسی در سیره امام صادق (ع) مرزبندی با طاغوت و کفر به طاغوت  بوده است. عدم کفر به طاغوت نشانه بارز منافقین است و امروز آمریکا طاغوت اعظم است و نقطه اصلی اقتدار ایران اسلامی ایستادگی در مقابل این طاغوت اکبر و اعظم است.

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه با اشاره به قیام ۱۵ خرداد و آغاز نهضت انقلاب اسلامی ،یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

کد خبر 1063177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha