دشمن درصدد ملتهب کردن فضای اننخابات است

حجت الاسلام محمدیان آفت اصلی انقلاب ها را بنا به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، "حب به مال و ثروت" دانست و گفت: دشمن درصدد ملتهب کردن فضای انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۴ خرداد) با اشاره به انتخابات پیش رو و آغاز تبلیغات برای کاندیداها، ویژه گی های یک امانتدار خوب را بر شمرد و گفت: کسی که از سوی مردم انتخاب و برگزیده می شود باید امانت دار خوبی در اموال، امانتدار شایسته ای در حفظ اسرار نظام و حکومت بوده و عاری از هر گونه مشکلات و فساد اخلاقی باشد.

 


امام جمعه سنگر بیان کرد: هشت سال پیش مقام معظم رهبری بیش از هر چیزی به خطر نفوذ اشاره کردند و خواستند که مسئولین در تحریم دچار خطر استراتژیک نشده تا مردم متحمل ضررهای خیلی سخت و غیر قابل جبران نشوند.



وی با بیان اینکه خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان هستند که در تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نظارت دارند افزود: اگرچه ممکن است اعضای این هیئت ها معصوم نباشند اما چهارچوبی وجود دارد تا به قانون که به عنوان فصل الخطاب است، توجه و رعایت شود.


حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری انتخابات را لیله القدر نظام دانستند تصریح کرد: یعنی مردم در روز انتخابات سرنوشت چهارساله خود را مشخص می کنند.



وی اذعان کرد: باید دقت شود که منتخبین ما در مسیر سازش، مسیر  مقاومت، مسیر تعامل و یا مسیر مقابل حرکت می کنند.



حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: متاسفانه وعده هایی در ایام انتخابات از کاندیداهای مختلف شنیده می شود که انسان بسیار تعجب می‌کند.



وی گفت: مشکل اساسی ما تورمی است که به گفته اقتصاددانان بخاطر مشکل نقدینگی در کشور است.



حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: پول در جامعه ما به پشتوانه و چاپ نیست بلکه کثرت بانک‌های خصوصی آفت شده است، پشت چند سیستم می نشینند و آنلاین یک مبلغ و اعتباری به حساب کسی ریخته می شود.



وی بیان کرد: اینکه عده ای از کاندیداها برای کسب قدرت بیایند و وعده هایی بدهند که اگر به من رای بدهید یارانه ها را اضافه می کنم و وضع معیشت را تغییر می دهم و... ممکن است در ابتدا خیلی جذابیت داشته باشند اما حقیقت تا عمل بسیار است.



حجت الاسلام محمدیان آفت اصلی انقلاب ها را بنا به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، "حب به مال و ثروت" دانست و افزود: حتی دوستی مال دنیا باعث شده کسانی که در گذشته آمدند و انقلاب کردند بعدها کم کم دچار اشرافی‌گری شده و به واسطه دوستی با مال و ثروت به همین نظام و انقلاب خیانت کردند.



وی با تاکید بر اینکه به فرمایش امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفین است اظهار کرد: تنها کسانی که همیشه پای کار هستند همین قشر مستضعف است اما مسئولین و قدرت طلبان به دنبال این هستند که ثروت های خود را زیاد کنند و به وسیله آن می خواهند مطلوب جامعه قرار بگیرند.

 


حجت الاسلام محمدیان افزود: این امانت را که حضرت امام(ره) با خون شهدا به ما سپردند باید در صحنه نگه داریم.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) یک دست این امانت را به دست دولت، مجلس و رئیس جمهور و دست دیگر را به دست مردم دادند و فرمودند من از مردم مطمئن هستم اما برای مسئولین راهکار دارم و آن اینکه برای مردم بهانه‌تراشی نکنند.



امام جمعه سنگر تصریح کرد: برای یک دولت و رئیس جمهور میزان کسانی که پشت او هستند و به او رای می‌دهند، بسیار مهم است و دنیا نیز نظاره گر آن انتخابات است.



وی در ادامه اعلام شیوع ویروس کرونا را شب قبل از برگزاری انتخابات، قطعی مکرر برق را در این روزها و تبلیغات علیه عدم شرکت مردم در انتخابات و... را از جمله بهانه هایی دانست که توسط عوامل نفوذی و دشمنان برای ناراضی نشان دادن مردم و نیامدنشان بر پای صندوق های رای اجرا می شود.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: مردم درد نان و معیشت دارند اما دغدغه انقلاب و آرمان ها را هم دارند، آن‌ها می بینند که عده ای هنگام انتخابات دلسوز جمهوریت می شوند اما در هشت سال فکر جمهور نبودند.



وی با بیان اينکه جمهوریت نظام با اشرافی‌گری زیر سوال رفته است و کم بودن مشارکت مردم به سبب نارضایتی‌ها از مسئولین بی کفایت و دروغ های آنان است گفت: البته آنها خودشان می فهمند چه می‌گویند اما می‌خواهند فضا را خراب کنند و حقیقت را به گونه ای دیگر نشان دهند.



حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: در قرآن مجید حق و باطل بیان شده است و حد وسط وجود ندارد، از این رو رأی ندادن یعنی برای من وضعیت موجود فرقی ندارد در حالی که وظیفه و فریضه دینی خود را باید ادا کنیم و برای رای دادن به فرد اصلح پای صندوق رای برویم.

کد خبر 1063234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha