بسترسازی برای توسعه مزارع دریایی در گیلان/ سقف تولید آبزیان دریایی افزایش پیدا می‌کند

مدبری از بسترسازی مناسب توسط اداره کل شیلات گیلان در راستای توسعه مزارع دریایی خبر داد و گفت: با تحقق این هدف در گیلان، قصد داریم زمینه افزایش تولید آبزیان دریایی را تا سقف ۷۵ هزار تن در سال فراهم کنیم.

«عظیم مدبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار داشت: بسترسازی مناسب توسط اداره کل شیلات استان گیلان در راستای توسعه مزارع دریایی از جمله مواردی است که برای آن برنامه‌ریزی می‌شود که با تحقق این هدف در گیلان، تولید آبزیان دریایی تا سقف 75 هزارتن در سال افزایش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه شیلات استان با تلاش بهره برداران شیلاتی جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های شیلاتی کشور دارد جایگاه گیلان در بخش پرورش ماهی در قفس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: صنعت پرورش ماهی در قفس صنعتی نوپا محسوب می‌شود از سویی استان گیلان در این بخش هم ورود کرده است.

 

مدبری به یکی از سایت‌های پرورش ماهی در قفس گیلان اشاره کرد و در تشریح بیشتر فعالیت‌های آن افزود: شرکت جهاد نصر کردستان از جمله این شرکت‌های فعال محسوب می‌شود که با فعال کردن و برداشت 2 قفس از هشت قفس مستقر در دریا موفق شده حدود 20 تن ماهی قزل‌آلا در انبارسر کیاشهر برداشت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شیلات استان گیلان در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده و در دست اجرا دارد اذعان کرد: در همین راستا یکی از برنامه‌های مهم شیلات گیلان این است که مجوز پرورش ماهی در قفس را برای ایجاد اشتغال پایدار به سمت جامعه صیادی هدایت کند.

 

مدیرکل شیلات گیلان، تکثیر، بازسازی و رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر را از اقدامات مهم این مجموعه خواند و اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های زیر ساختی موجود در گیلان برای حفاظت از منابع آبزیان در قالب انجام عملیات مشترک با سایر نیروها از جمله اقدامات انجام شده شیلات در سال‌های اخیر است.

 

مدبری بخش آبزی‌پروری را از جمله حوزه‌هایی که برای اشتغالزایی مستعد است دانست و خاطرنشان کرد: در سال 92 شیلات گیلان در بخش بازسازی ذخایر توانست 148 میلیون قطعه بچه ماهی را در پهنه‌های آبی استان  رهاسازی کند و با تلاش‌های انجام شده این میزان در سال گذشته به حدود 177 میلیون قطعه بچه ماهی رسید.

کد خبر 1063335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha