هر کاری که موجب عصبانی شدن دشمنان شود، عمل صالح محسوب خواهد شد

رفیعی گفت: باید بدانیم هر کاری که موجب عصبانی شدن دشمنان شود، برای ما عمل صالح محسوب خواهد شد و اکنون نیز ببینیم که چه کسانی از مشارکت نکردن در انتخابات خوشحال و چه کسانی ناراحت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «ناصر رفیعی» امروز در جمع عزاداران و سوگواران ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد در تبریز خواستار رعایت اصل انصاف در انتخابات شد و اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب غضب دشمن، پیروزی دگر باره انقلاب و رضایت شهدا می شود.  

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تشویق مردم به عدم شرکت در انتخابات فتنه دشمنان است، آیا هفت نامزد ریاست جمهوری هشت یا ۹ نامزد می شد مشکلات رفع می شد، پس به مردم آدرس غلط ندهید، مردم از گرانی، تورم، بی کاری، تبعیض، سوء مدیریت و ضعف های کشور گله مند هستند.  

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: همان طور که امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به ایران استقلال سیاسی، عزت، اقتدار و فرهنگ ما می توانیم را ارمغان آورد اکنون با شرکت در انتخابات باید همگان از این دستاوردها محافظت کنیم.  

عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: یکی از اصولی که باید نه تنها انتخابات بلکه در کل زندگی رعایت کنیم، اصل انصاف است و باید در این انتخابات نیز انصاف را رعایت کنیم.

رفیعی در واکنش به برخی اعتراضات در خصوص موضوع تایید و رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان قانون اساسی نیز اظهار کرد: در تمام کشورهای دنیا سازوکار بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی وجود دارد که به طور مثال در فرانسه، بلغارستان، اتریش، آلمان و ترکیه شورای قانون اساسی، در بعضی کشور ها شورای عدالت و در آمریکا نیز از طریق ۲ مجلس صلاحیت کاندیدا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در یکی از انتخابات ها از میان ۷۹ نفر از ثبت نام کنندگان تنها صلاحیت آقایان هاشمی و شیبانی مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت یا در انتخابات هفتمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۹۰ نماینده دوره ششم احراز نشد و حتی ۳۱ استاندار به همراه وزیر کشور به دیدار رهبر انقلاب رفته و گفتند که یا انتخابات را برگزار نخواهند کرد یا استعفا خواهند داد که رهبر انقلاب فرمودند حتی یک روز هم نباید انتخابات به تاخیر بیفتد و اگر تمام استانداران استعفا بدهند نفرات جدید جایگزین و انتخابات برگزار شود.

وی گفت: چرا یک عده در مقابل قانون غوغا سالاری کرده و به رسانه های معاند خوراک درست می‌کنند؟ ما خطاب به این افراد می‌گوییم که از خون شهدا، از خون شهید سلیمانی و از خانواده‌ی شهدایی که فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده اند، بترسند و خجالت بکشند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تاکید کرد: آیا اگر اکنون شهید سلیمانی در میان ما بود، مردم را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کرد یا برای عدم حضور؟ کسانی که می‌دانند در بین مردم تاثیرگذار هستند و با این همه مردم را به رای ندادن تشویق می‌کنند، باید در روز قیامت پاسخگوی شهدا و شهید سلیمانی باشند.

عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: ما باید بدانیم هر کاری که موجب عصبانی شدن دشمنان شود، برای ما عمل صالح محسوب خواهد شد و اکنون نیز ببینیم که چه کسانی از مشارکت نکردن در انتخابات خوشحال و چه کسانی ناراحت می شوند.

 

کد خبر 1063336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha