وقف ۲ دستگاه چرخ خیاطی جهت اشتغالزایی در امامزاده سید مظفر بندرعباس

کریمی با بیان اینکه طرح «شمیم خدمت» با رویکرد تحول اقتصادی خانواده ها و توانمندسازی آن ها در مراکز افق بقاع متبرکه در حال اجرا است، گفت: بانوی واقف هرمزگانی با وقف ۲ دستگاه چرخ خیاطی به کمک اجرای هر چه بهتر این طرح آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد کریمی » در گفتگویی خبری اظهار کرد: « زینب آئین جمشید »، بانوی واقف هرمزگانی ۲ دستگاه چرخ خیاطی جهت اشتغالزایی و تولید در امامزاده سید مظفر بندرعباس وقف کرد که این کار خداپسندانه باعث  اجرای هر چه بهتر طرح شمیم خدمت در این آستان مقدس خواهد شد.


وی افزود: اگر چه در باور عموم مردم فقط افراد ثروتمند و متمكن می‌توانند با اهدای بخشی از اموال خود اين عمل را به خدمتی ماندگار تبديل كنند كه آثار آن تا ساليان سال در جامعه مشهود خواهد بود ولی در این استان واقفانی دارد كه شايد كار نيكشان به بزرگی خدمات ارزشمند واقفان بزرگی چون مرحوم ناصری ، مشیر دوانی و ..... نباشد اما عمل آن‌ها در حد توانشان بوده به‌گونه‌ای كه گاه با درآمد حاصل از وقف يك چرخ خياطی گوشه‌ای از مشكلات مالی زنان بی‌سرپرست را کم می کند.


رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرعباس ادامه داد: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهش تولید سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک نهاد دینی و متولی بقاع متبرکه تصمیم گرفته در حد توان خود گام هایی بردارد.


کریمی با اشاره به طرح شمیم خدمت، عنوان کرد: در این طرح توانمندسازی، اشتغالزایی و تولید کار هدف می باشد به طوری که نخستین اقدام برای اشتغالزایی و تولید،‌ توانمندسازی و مهارت آموزی می باشد که خیلی مواقع کمک زیادی به خانواده هاست تا به اقتصاد خانواده کمک کنند.


وی گفت: خدمت به بندگان خداوند با تولید اشتغال می تواند در رفع محرومیت و فساد و فقر کمک کند به همین منظور طرح شمیم خدمت چند هدف را دنبال می کند تا ایفای نقش حقیقی بقاع متبرکه در مسایل اجتماعی را به منصه ظهور بگذارد.

 

کریمی تصریح کرد: گره گشایی از مشکلات جامعه، توانمندسازی افراد بی کار و کم درآمد پیرامون بقاع متبرکه، ایجاد شغل و درآمد برای آن ها و همچنین حفظ کرامت انسانی و مبارزه با روجیه تکدی گری، تقویت و تکیه بر حس خودباوری و ایجاد حس نشاط در جامعه، تقویت فرهنگ تعاون، همکاری وهمدلی از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

 

 

کد خبر 1063864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha