طرح مفتاح الجنه به همت کمیته امداد زنجان در طول سال اجرایی می شود

صفری گفت: در راستای ارتقاء همدلی و ترویج گفتمان مشارکت همگانی در رسیدگی به نیازمندان در جامعه «طرح مفتاح الجنه» در این نهاد برنامه ریزی و در طول سال اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جریان دیدار از دو تن از مددجویان کمیته امداد استان با تأکید بر اینکه اجرای طرح مفتاح الجنه به‌منظور دیدار با مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و تفقد و دلجویی از آن‌ها و رفع مشکلات خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت خیران و دستگاه‌هاو ادارات در راستای  گفتمان سازی فقرزدایی و اجتماع‌محور کردن آن صورت می گیرد، گفت: حضور در خانواده ها در قالب طرح مفتاح الجنه باعث تقویت روحیه همدلی بین مسئولین وخانواده های تحت حمایت شده ودر این دیدارها مشکلات خانواده ها با خضور مدیران استان مرتفع می شود.

 

هدایت صفری با اشاره به اقدامات این نهاد در قالب «طرح مفتاح الجنه» در ماه مبارک رمضان سالجاری  افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اجرای این طرح در سالجاری به صورت نیابتی انجام گرفته و تاکنون بیش از ۲ میلیارد و 387 میلیون تومان در قالب بسته های معیشتی وکمک های نقدی به خانواده ها مساعدت شده که  نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد رشد داشته است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به بازدید از خانوارهای تحت حمایت به همراه خیران و مسئولان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان سالجاری تعداد 408 میهمان از خیران ومسئولان استانی مشارکت داشته  که در این دیدارها علاوه بر بعد عاطفی و انسانی مسائل و مشکلات مختلف خانوارها با مسئولان مطرح و کارسازی‌های لازم نیز انجام شده است.

 

صفری با اشاره به آموزه های دینی و سفارشات ائمه معصومین (ع) به همنشینی و مصاحبت با نیازمندان و فقرا،  این عمل نیک را موجب جاری شدن الفت و مهربانی بیشتر در جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: جریان سازی و گفتمان سازی در حوزه همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و اطمینان بخشی به کارکردهای این نهاد در حوزه محرومیت زدایی از اهداف دیگر این طرح می باشد.

 

محمد جوادی ضمن قدردانی از خانواده های تحت حمایت به ویژه خانواده های زندانیان ایجاد اشتغال را ازکارهای ماندگار وارزشمند کمیته امداد استان عنوان کردوگفت: کمیته امداد با ارائه  آموزش های فنی وحرفه ای  وایجاد اشتغال در جهت کسب درآمد نقش مهمی در خودکفایی خانواده ها ایفا می کند.

 

در این دیدار علاوه بر تحویل بسته های معیشتی مبالغی نیز بصورت نقدی جهت رفع مشکلات اقتصادی این عزیزان توسط مدیر کل زندانها واقدامات تامینی وتربیتی استان به خانواده ها اهداءشد.

 

کد خبر 1063943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha