کیفیت فعالیت های فرهنگی نباید کاهش پیدا کند

حجت الاسلام ماروسي از برگزاری کلاسهاي آموزشي اوقات فراغت در کانون فرهنگي هنري رحمت للعالمين شاهرود با پايان امتحانات مدارس و آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خبرداد.

حجت الاسلام «حسین ماروسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به نزديک شدن به فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از پایگاه های اوقات فراغت نقش موثری دارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رحمت للعالمین شاهرود با بیان اینکه  توجه به اهمیت زیادی که برنامه‌های اوقات فراغت دارند و اقشار فعال در این برنامه‌ها نیز آینده‌سازان جامعه هستند اضافه کرد:عدم برنامه‌ریزی مناسب برای آنها، باعث بروز برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 

 وی تصریح کرد: سبک زندگی، برخورد اجتماعی و عاطفی، روش برخورد با مردم، تلاش در رشد و شکوفایی جامعه و رونق بخشیدن به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از مسائلی هستند که باید در برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به‌طور جدی لحاظ شوند.

 

حجت الاسلام ماروسي با اشاره به اینکه اوقات فراغت تنها برگزاری کلاس‌های آموزشی نیست  اظهارداشت:  باید فضایی فراهم شود تا کودکان، نوجوانان و جوانان علاوه بر دورهمی با نشاط و هدفمند، در کلاس مورد علاقه خود شرکت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رحمت للعالمین درادامه از برگزاری اولين جلسه از کلاس تابستاني کانون فرهنگی هنری  رحمت العالمين با حضور بچه های مسجد خبردادوافزود: امسال نیز همانند سنوات گذشته  این کانون به منظور  پرکردن اوقات فراغت جوانان ونوجوانان اقدام به برگزاری برخی کلاس های فرهنگی،هنری، ورزشی،مذهبی و... با رعایت پروتکل های بهداشتی کرده است.

 

وی با تأکید براینکه غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و دانش آموزان در عصر کنونی با نگاه به تهاجم فرهنگی بسیار ضروری است ادامه داد: افزایش شادابی، نشاط و ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان در برنامه ریزی های اوقات فراغت قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام ماروسی با بیان اینکه برنامه‌ های کانون ‌های مساجد و پایگاه ‌های مقاومت بسیج باید با محوریت نماز باشد اضافه کرد: این موضوع  با جذب نوجوانان و جوانان، آنها را در مقابله با توطئه‌ های دشمن بیمه و حمایت کنیم.

کد خبر 1063999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha