ایجاد شرکت مدیریت صادرات در موفقیت اتاق بازرگانی فارس برای صادرات کالا به عمان موثر است

جمالی گفت: اتاق بازرگانی فارس با برخورداری از ارتباط تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایجاد شرکت مدیریت صادرات می تواند عملکرد موفقی در صادرات کالا به عمان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آرزو جمالی»، امروز (سه شنبه 18 خرداد) در نخستین جلسه وبینار بررسی کالاهای توسعه تجارت عمان با موضوع صنایع مواد غذایی با حضور فعالان بخش دولتی و خصوصی استان فارس گفت: برای کشور عمان که قرار است در پنج سال آتی به هاب تامین امنیت صنایع غذایی منطقه تبدیل شود افق های خوبی برای توسعه صنایع ایجاد شده است.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان با بیان اینکه در کشور عمان جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این زمینه در حال انجام است افزود: بازار کشور عمان چندان بزرگ نیست اما این کشور به دلیل جایگاه خاصی که در حوزه مواد غذایی دارد، بازار بزرگی برای صنایع غذایی در کشور عمان ایجاد شده است.

جمالی افزود: این فرصت خوبی برای کشور ما است که صادرات مواد غذایی به عمان داشته باشیم و استان فارس در این حوزه ظرفیت های مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: تنوع محصولات کشاورزی فارس فرصت صادرات محصولاتی مانند میوه و تره بار، خرما، دام زنده، گوشت، مرغ، انواع آبزیان، فرآورده های لبنیاتی، عسل، زغفران، برنج ، آرد و ... را به عمان فراهم می کند.

جمالی تاکید کرد: جو، ذرت و دانه کلزا از کشور ما به عمان صادر می شود و عمان در حال سرمایه گذاری و توسعه مرغداری است و فارس بازار خوبی برای صادرات این محصولات به عمان دارد.

وی ادامه داد: عمده خرید در کشور عمان به صورت امانی و اعتباری انجام می شود و واسطه ها در بازار این کشور زیاد شده اند اما تجار و بازرگانان ما باید با افرادی که مکان و جای مشخصی داشته باشند فعالیت تجاری خود را دنبال کنند.

جمالی اضافه کرد: واردات محصولات مواد غذایی به عمان نیازمند مجوزها و استانداردهای مورد نیاز است و در بسیاری از محصولات گواهی بهداشت و استاندارد ایران مورد تایید این کشور است و عمان تنها کشوری است که با 16 کشور قرارداد تجارت آزاد دارد و اگر کالایی گواهی مبدا کشور عمان را داشته باشد می تواند به این کشورها صادر شود.

وی با اشاره به روند تقویت صادرات کالا از فارس به عمان عنوان کرد: یکی از راه های ورود و تقویت صادرات مواد غذایی به کشور عمان حضور در نمایشگاه مواد غذایی این کشور است و استان فارس برای معرفی کالاهای خود باید پاویونی در این نمایشگاه داشته باشد.

جمالی افزود: برای اینکه کالاهای ما در عمان با استقبال مطلوب مواجه شوند باید به خوبی و به طور موثر مورد معرفی قرار بگیرند و لازم است اتاق های استان ها، با تاسیس شرکت های مدیریت صادرات، صادرکنندگان خرد را سامان دهی کنند.

وی با تاکید بر ظرفیت اتاق بازرگانی فارس گفت: اتاق بازرگانی فارس با برخورداری از ارتباط تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخورداری ارتباط تجار فارس با تاجران کشور با ایجاد شرکت مدیریت صادرات می تواند عملکرد موفقی در صادرات کالا به عمان داشته باشد.

کد خبر 1064058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha