جلوگیری از ورود ۶۳۵۰ متر مکعب فاضلاب به تالاب انزلی

حسینی گفت: با اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب صومعه سرا از ورود ۶ هزار و۳۵۰ مترمکعب در شبانه روز فاضلاب به آب های سطحی و تالاب بندر انزلی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «محسن حسینی» صبح امروز(پنج شنبه،۲۰ خرداد) در حاشیه آیین کلنگ‌زنی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: شهرستان صومعه‌سرا با وسعت ۶۳۲ کیلومتر مربع در غرب گیلان واقع شده است که از شمال به تالاب از جنوب به فومن از شرق به رشت و از غرب به ماسال محدود است.

 

مدیرکل آب و فاضلاب گیلان افزود: مرکز شهرستان یعنی صومعه سرا در فاصله تقریبی ۲۳ کیلومتری مرکز استان، رشت قرار دارد و از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان ساری وجود تالاب در شمال آن است.

 

وی با اشاره به مشخصات پروژه گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در فاز اول ۶ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در شبانه روز و در فاز دوم ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون مترمکعب در شبانه روز است که در فاز اول ۴۳ هزار نفر جمعیت و در فاز دوم ۷۸ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

حسینی با اشاره به اینکه فرآیند تصفیه خانه به صورت لجن فعال به روش هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر است تصریح کرد: BOD ورودی به تصفیه خانه ۲۳۳ گرم بر متر مکعب و BOD خروجی به تصفیه‌خانه استاندارد تخلیه به آبهای سطحی و کشاورزی است.

 

مدیرکل فاضلاب گیلان جلوگیری از ورود ۶ هزار و ۳۵۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز به آب های سطحی و تالاب بندر انزلی را از مزایای این پروژه دانست و خاطرنشان ساخت: تبدیل فاضلاب شهری به آب قابل استفاده در زمین‌های کشاورزی و فضای سبز، شستشوی معابر، افزایش قدرت خود پالایی رودخانه‌های محلی، افزایش سطح سلامت شهروندان و کمک به نجات تالاب بندر انزلی از مزایای اجرای این پروژه است.

کد خبر 1064524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha