«کتاب ‌زی» از ایده‌های جوانان فارس برای فرهنگ ‌سازی کتابخوانی است

رضایی گفت: «کتاب ‌زی» از ایده‌های جوانان فارس برای فرهنگ ‌سازی کتابخوانی است که مورد حمایت انجمن کتاب فارس گرفته و زمینه گسترش اندیشه ‌ورزی و شبکه‌ سازی برای گفت‌وگو درباره هر کتاب را ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمشید رضایی»، امروز (جمعه 21 خرداد) در وبینار گفت‌وگو برای پویایی انجمن‌های کتاب شهرستان‌های استان فارس گفت: با تشکیل و تلاش انجمن کتاب فارس از سال 99 این انجمن در تمام شهرستان‌ های فارس تشکیل شد و اکنون تمامی شهرستان ‌های استان فارس، دارای انجمن کتاب هستند.

رئیس انجمن کتاب استان فارس افزود: کارکرد انجمن‌ های کتاب،  رویکردی مردمی و فرهنگ‌ سازی در زمینه کتابخوانی است و انجمن کتاب استان از تمامی پویش‌ گران کتابخوانی و اندیشمندان فارس برای فرهنگ ‌سازی کتابخوانی پشتیبانی و از آنها برای همکاری دعوت می کند.

وی اضافه کرد: «کتاب ‌زی» از ایده‌های جوانان فارس برای فرهنگ ‌سازی کتابخوانی است که مورد حمایت انجمن کتاب فارس گرفته و زمینه گسترش اندیشه ‌ورزی و شبکه‌ سازی برای گفت‌وگو درباره هر کتاب را ایجاد می کند.

«سجاد ایام» نیز در این وبینار با اشاره به اهمیت توجه به ایده های مختلف برای ترویج کتابخوانی گفت: در ایده «کتاب ‌زی» دیدگاه‌ها و برداشت ‌ها از کتاب‌ های گوناگون انجام می شود و سپس شناساندن کتاب و توان افراد در چگونه خواندن بازگویی و شناساندن کتاب خوانده شده به سنجش گذاشته می شود.

دبیر مجمع فعالان کتاب فارس تاکید کرد: در این ایده، هر فرد یک سفیر و پیام ‌آور کتابی است و جملات مهم کتاب را نیز می ‌تواند از دید خود به دیگران بگوید و افراد می‌ توانند آثار خود را در یک ویدئوی سه تا پنج دقیقه ای در سامانه این ایده به نشانی http://ketabzee.ir یا به شماره 09926636095 در  واتساپ تا 30 تیر و همزمان با عیدسعید قربان ارسال کنند.

کد خبر 1064856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha