برگزاری جشن های بزرگداشت دهه کرامت در امامزادگان آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی اجتماعی اداه کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، از اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و جشن های میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در امام زاده های این استان خبر داد.

«محمدعلی فاضلی نسب»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک کرامت و فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) به تبیین برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این دهه پرداخت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداه کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دهه کرامت از روز میلاد باسعادت حضرت مصومه (س) آغاز و تا اول تیر ماه که میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) ادامه دارد، افزود: در شب و روز میلاد حضرت معصومه(س) که به در کشور عزیزمان به عنوان روز دختر نامگذاری شده است، برنامه های متنوعی با رعایت پروتکل های بهداشتی در امام زاده های شاخص استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه روز دختر و تجلیل از دختران نخبه در همه شهرستان های استان برگزار می شود که این ویژه برنامه در امام زاده سید حمزه تبریز، سید اسماعیل میانه، امام زاده سید محمد مراغه و دیگر شهرستان های استان نیز به همین منوال برگزار می شود.

وی افزود: مراسم بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تبریز،  شب ولادت دردانه امام موسی کاظم(ع) در صحن روباز امامزاده سیدحمزه با حضور حجت الاسلام ماندگاری برگزار شد که با مراسم تجلیل از دختران محجبه و بانوان فرهیخته تبریز همراه بود.

فاضلی نسب در ادامه با اشاره به نامگذاری روز 5 ذیقعده در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جای جای استان و کشور عزیزمان ضریح های نورانی امامزادگان وجود دارد و از آنجا که دست یافتن به ضریح و آستان مقدس امامان معصوم علیهم السلام در همه لحظات چندان مقدور نیست، مردم در کنار این مراکز معنوی حضورمی یابند و عطر و برکت وجودی امام معصوم علیهم اسلام را از طریق امامزادگان استشمام  و از نعمت وجود پربرکت مرقد این انوار الهی بهره مند می شوند و به همین مناسبت در روز 26 خرداد ماه ویژه برنامه های مناسب این روز در تمامی امامزادگان استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه های ولادت باسعادت امام رضا(ع) نیز در استان برگزار می شود که برخی از این برنامه ها توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان و برخی دیگر به صورت مشارکتی با ارگان ها و نهادهای دیگر برگزار می شود که طی این برنامه ها علاوه بر پخش نذورات، بسته های معیشتی  و تبرکات نیز توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته همزمان با دهه کرامت خادمان آستان قدس رضوی به صورت کاروان معنوی حامل پرچم متبرک بارگاه منور رضوی و هدایای متبرک در استان و شهرستان های با عنوان "زیر سایه خورشید" حضور می یافتند که امسال برنامه های آستان فعلا در تبریز اعلام نشده است.

فاضلی نسب افزود: برنامه های آستان قدس رضوی در برخی شهرستان های استان در طی این دهه برگزار می شود و اعلام حضور کاروان زیر سایه خورشید در تبریز نیز ان شاء الله طی روزهای آتی و در آستانه میلاد پربرکت امام رضا (ع) انجام خواهد گرفت.

کد خبر 1064927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha