اجرای مرحله اول داوری جشنواره قرآنی بینات

رضایی از اجرای مرحله اول داوری جشنواری قرآنی بینات در اراک خبر داد.

«اکبر رضایی» با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این مهم وظیفه همگان به ویژه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی است و که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در این راستا پیشگام بوده است.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردرای اراک، با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی جشنواره قرآنی  بینات  انجام شد، افزود: جشنواره قرآنی بینات در ماه مبارک رمضان در ۸ رشته قرآنی شامل (قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، فرازخوانی، صحیح خوانی، اذان، دعاخوانی، ترجمه خوانی و کتاب خوانی ) ویژه آقایان و بانوان در رده های گروه سنی مختلف انجام شد.

 

وی ادامه داد: طی برگزاری این فراخوان تعداد ۴۰۰ نفر از سراسر استان مرکزی در این جشنواره شرکت کردند که مرحله اول داوری آن  در محل فرهنگسرای شهر اراک به انجام رسید.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طی اجرای این جشنواره تعداد ۲۲۰۰ جلد کتاب ویژه کودکان با هدف آشنایی با الگوی رفتاری قرآنی نیز توزیع شد، ادامه داد: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در بین کودکان امری ضروری است چرا که کودکان باید از دوران کودکی با این معارف نورانی آشنا شوند.

 

رضایی اضافه کرد: پس از جمع بندی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش بانوان ۴۵ نفر در رشته های (ترتیل، ترجمه خوانی و صحیح خوانی ) و در بخش آقایان نیز ۸۰ نفر در رشته های شفاهی شامل( ترتیل، تحقیق، اذان، دعاخوانی، فرازخوانی و صحیح خوانی) شرکت کردند که در مرحله مقدماتی بصورت مجازی آثار آنها پذیرفته و در مرحله داوری قرار گرفتند.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: مرحله اول داوری این دوره از جشنواره با توجه به شرایط شیوع کرونا، بصورت مجازی برگزار شد که نهایتا تعداد ۱۸ نفر از آثار آقایان در رشته های (ترتیل، قرائت اذان و قرائت تحقیق) به مرحله فینال راه یافتند که این مرحله بصورت حضوری انجام خواهد شد.

کد خبر 1064961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha