عدم شرکت در انتخابات تقویت جبهه دشمن است

حجت الاسلام مدبر گفت: حضور در انتخابات تقویت جبهه خودی و شرکت نکردن در آن عملاً تقویت جبهه دشمن است.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به کلام پیامبر (ص) در حدیث «کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته»، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده «همه شما راعی هستید و در قبال رعیت مسئولیت دارید»؛ ریشه واژه راعی و رعیت هر دو رعی است و رعی آنگونه که «راغب اصفهانی» در مفرداتش گفته به معنای «حفظ» است.

 

امام جمعه جهرم راعی را به معنای «حافظ» و «نگهبان» دانست و افزود: اگر به چوپان راعی گفته می شود به خاطر این است که حفظ و نگهداری گوسفندان به عهده اوست؛ بنابراین بر خلاف آن چیزی که مشهور شده، راعی به معنای چوپان نیست.

 

وی ادامه داد: پیامبر (ص) نفرموده که همه شما چوپانید که بعضی ها اعتراض یا سئوال بکنند که مگر مردم گوسفند هستند که احتیاج به چوپان داشته باشند؛ بنابراین پیامبر فرمودند همه شما در قبال دیگران مسئولید نه چوپانید.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه از دیدگاه پیامبر اسلام (ص) تقسیم کردن مردم به مسئولین و غیر مسئولین تقسیم دقیقی نیست، خاطرنشان کرد: اینکه پیامبر می فرماید همه شما مسئولید فقط دایره مسئولیت ها متفاوت است؛ بنابراین مسلمان غیر مسئول نداریم و همه در قبال دیگران مسئولند و باید احساس مسئولیت بکنند، این همان احساس مسئولیت جمعی و اجتماعی است.

 

وی عنوان کرد: بعضی از افراد می گویند ما نمی خواهیم در انتخابات شرکت کنیم این روایت می گوید که شما وظیفه شرعی داریم و باید شرکت کنید.

 

امام جمعه جهرم اضافه کرد: این تکلیفی است که شما در قبال مردم، آحاد جامعه، اجتماع و کشور دارید و باید در انتخابات شرکت کنید وگرنه روز قیامت پاسخگو نخواهید بود.

 

وی گفت: در اینجا یک نکته قابل توجه است و آن اینکه همه مردمی که واجد شرایط هستند به نحوی در انتخابات شرکت می کنند هر چند رای ندهند بدین معنی که آن افرادی که پای صندوق ها حاضر می شوند و رای شان را به صندوق می ریزند از یک موضوع دفاع می کنند که اکثر قریب به اتفاق موضع انقلاب، شهدا و آینده نظام است و کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند هم به نوعی دست به انتخاب می زنند و غالباً موجب تقویت جبهه دشمنان این مرز و بوم و انقلاب می شوند؛ بنابراین نمی شود در انتخابات شرکت نکرد.

 

حجت الاسلام مدبر اظهار داشت: یا پای صندوق ها حاضر می شویم که تقویت جبهه خودی است و یا علی الظاهر شرکت نمی کنیم که عملاً تقویت جبهه دشمن را انتخاب کرده ایم.

 

وی ادامه داد: این مانند سیاست است و نمی شود کسی بگوید که من در سیاست دخالت نمی کنم و نمی خواهم کار سیاسی بکنم؛ اگر کسی مخالف سیاست هم باشد و نخواهد در آن دخالت کند همین حرفش خودش یک سیاست است؛ بنابراین هیچ کسی نمی تواند کار سیاسی انجام ندهد.

 

امام جمعه جهرم گفت: در هر 2 صورت چه سیاسی باشد و کار سیاسی بکند و چه خودش را کنار بکشد کار سیاسی است.

 

وی عنوان کرد: «ارسطو» سهنی مشهوری دارد که اگر باید فیلسوفی کرد باید فیلسوفی کرد و اگر نباید فیلسوفی کرد باید فیلسوفی کرد؛ یعنی اینکه اگر انسان موافق فلسفه باشد که کارش کار فلسفی است اما اگر مخالف فلسفه هم باشد باز خود این مخالف فلسفه بودن خودش یک فلسفه ای است و کار فلسفی انجام می دهد.

 

حجت الاسلام مدبر گفت: بنابراین کسی نمی تواند بگوید که من اصلا کاری با فلسفه ندارم کاری به سیاست ندارم کاری به انتخابات ندارم؛ چه در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم یک انتخاب است؛ یعنی انتخاب تقویت نظام یا انتخاب تقویت جبهه دشمن.

 

کد خبر 1065027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha