رسانه ها وظیفه مهمی در راستای اهداف انقلاب، نظام و قانون بر عهده دارند

دادگر با بیان اینکه رسانه ها وظیفه مهمی در راستای اهداف انقلاب، نظام و قانون بر عهده دارند، گفت: رسانه ها موظف به روشن کردن افکارعمومی و بالابردن سطح معلومات جامعه در چارچوب های قانونی هستند و برای جلوگیری از تفرقه افکنی باید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی دادگر» پیش از ظهر امروز (22 خرداد) در جلسه تبیین مباحث انتخابات برای اصحاب رسانه اظهار داشت: مهم ترین رسالت رسانه ها، اطلاع رسانی است و یکی از اساسی ترین جلوه های آن در انتخابات نمود پیدا می کند.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به این که وظیفه خطیری در راستای اهداف انقلاب، نظام و قانون بر دوش رسانه ها گذاشته شده است، افزود: مستحضرید طبق قانون مطبوعات، رسانه ها موظف به روشن کردن افکارعمومی و بالابردن سطح معلومات جامعه در چارچوب های قانونی هستند و برای جلوگیری از تفرقه افکنی بین افراد و اقشار باید تلاش کنند.

 

وی با بیان این که در راستای این رسالت، یک سری حقوق و حدود نیز تعیین شده است، ادامه داد: از جمله حقوق مطبوعات‌ انتقاد از دستگاه ها و افراد در صورتی است که در جهت حفظ مسائل کشور و حقوق افراد بوده و به تعبیری سازنده باشد و معضل و مشکلی را از جامعه حل کند.

 

دادگر در ادامه بیان کرد: از جمله حدود تعریف شده توسط قانون گذار می توان به بیان مسائل مخالف اسلام، ترویج فحشا، منکرات، بدحجابی و محتویات مبتذل و غیره اشاره کرد.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در خصوص مباحث انتخاباتی به نکاتی اشاره کرد و افزود: ممنوعیت برای تبلیغ هر یک از نامزدها ولو به صورت درج آگهی و حفظ استقلال و بی طرفی توسط رسانه ها مد نظر قرار گیرد.

 

وی در پایان تاکید داشت: اعلام خلاف واقع از دیگر مصادیق است که در این خصوص نظارت بر عملکرد مطبوعات بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است.

کد خبر 1065058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha