تریبون آزاد| بخشی از مطالبات رأی اولی ها از رییس جمهوری آینده

حس غرور از بزرگ شدن و رسیدن به بلوغ سیاسی و اجازه دخالت در سرنوشت کشور این روزها میان بسیاری از رأی اولی ها مشترک است؛ بیش از ۴۰ هزار نفر در استان پهناور کرمان رأی اولی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حس غرور از بزرگ شدن و رسیدن به بلوغ سیاسی و اجازه دخالت در سرنوشت کشور این روزها میان بسیاری از رأی اولی ها مشترک است؛ بیش از ۴۰ هزار نفر در استان پهناور کرمان رأی اولی هستند و در روزهای منتهی به انتخابات به برکت فضای مجازی، حضور در محافل عمومی، رصد مناظرات از تلویزیون و... شور و خاصی برای حضور در انتخابات پیدا کردند.

 

تریبون بسیج رسانه استان کرمان، یکشنبه(۲۳ خرداد) در مدرسه مدرس قرار گرفت و به گفتگو با تعدادی از دختران رأی اولی پرداخت.

 

 

ریحانه قائدی فر، یکی از این رأی اولی ها با اعتماد به نفس پشت تریبون می رود و می گوید: رأی دادن یک مسئولیت و وظیفه است و وقتی به نحو احسن انجام شود احساس خوشایندی دارد و آدم حس می کند، باری از دوش او برداشته می شود.

 

وی می افزاید: وقتی در انتخابات حضور پیدا می کنیم در واقع مسائل مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار دادیم و اگر رییس جمهوری انتخاب شود که به نحو احسن و به بهترین شکل مسائل را مدیریت کند، آرامشی ایجاد می شود که مردم نسبت به رییس جمهوری احساس بهتری دارند و جهش تولید و بقیه مسائل هم حل می شود.
 

 

قائدی فرد اظهار کرد: به نظر من اولویت نخست رییس جمهوری آینده باید مسئله فرهنگ و تفکر افراد جامعه باشد زیرا اگر فرهنگ و تفکرات غلط تصحیح شود جامعه هم از نظر همه مسائل به سمت پیشرفت می رود و مردم با دولت همراه می شوند.



پشته شیرانی دیگر رأی اولی با بیان اینکه به طور قاطع در انتخابات شرکت می کنم زیرا از وضع موجود ناراضی ام؛ افزود: عده ای نیز ناامید و ناراحت اند که دلیل آن هم انتخاب اشتباهی است که در دوره های قبل کردند در حالیکه اگر انتخاب درستی شده بود شاید به این شدت شاهد مشکلات نبودیم.
 

 

وی ادامه می دهد: من شرکت نکنم دردی دوا نمی شود، وقتی می توانم مطالبه گر باشم که رأی داده باشم اگر رأی نداده باشم وجدان می گوید وقتی سهمی در انتخاب سرنوشت نداشتی حق نداری بگویی چرا وضع چنین و چنان است.
 

 

پشته شیرانی با اشاره به اینکه عده ای می گویند نتیجه انتخابات از الان مشخص است؛ این پندار را به اعتبار تجربیات دوره های قبل نادرست خواند و افزود: سالهای گذشته تجربیاتی از این دست زیاد داشتیم اما باید بدانیم رأی تک تک ما مؤثر است و کسی می تواند خود را مسئولیت پذیر بداند که در انتخاب سرنوشت کشور شرکت کند.

 

وی با اشاره به تأکید برخی کاندیداها بر موضوع زنان در مناظرات تلویزیونی، آن را از دیدگاه شخصی خود یک توهین قلمداد کرد و گفت: چرا به جای تشریح مسائل اساسی، افکار عمومی را منحرف می کنند؟! اگر مسئله، زنان هستند، من به عنوان یک زن می گویم تقاضا دارم به اوضاع اقتصاد کشور، فرهنگ، سیاست خارجه، استفاده از ظرفیت های رها شده و... رسیدگی شود نه اینکه آنجا که حرفی برای گفتن ندارند از ما مایه بگذارند که این، توهین به شعور و فهم ما زنان است.

 



فاطمه باقری، یکی دیگر از رأی اولی ها با اشاره به اینکه به طور تقریبی کاندیدای مورد نظر را از میان هفت نفر موجود انتخاب کردم؛ اظهار کرد: اگر رأی ندهیم شاید به سیستم حاکم می فهمانیم که ناراضی هستیم و رأی نمی دهیم در حالیکه صاحبان قدرت این پیام را دریافت می کنند که قدرت خود را افزایش بدهند و مردم زیر سلطه آنها قرار بگیرند و نقشی نداشته باشند.

 

وی توصیه کرد: حتی اگر میان هفت کاندیدای فعلی هم کسی را به عنوان اصلح نمی بینیم و یا دچار تردید هستیم؛ می توان کسی که به معیارهای ذهنی و سلایق ما نزدیک تر است، انتخاب کرد.

 

باقری تأکید کرد: ما باید رأی بدهیم تا ثابت کنیم جمهوری اسلامی جریان دارد و به افکار و نظر مردم اهمیت داده می شود.

 

فاطمه حاتمی، ۱۸ ساله هم با اعلام اینکه در انتخابات شرکت می کنم و رأی هم می دهم؛ تصریح کرد: من کاندیدای مورد نظرم را از میان این هفت نفر پیدا کردم و با توجه به عملکرد گذشته او می دانم که بهتر از شرایط کنونی می تواند کشور را اداره کند.

 

 

وی با ابراز تأسف از اینکه وضعیت اقتصادی، اخلاقی و حتی دینی در جامعه راضی کننده نیست و سیر نزولی طی می کند؛ تأکید کرد: دولت آینده باید توان تغییر و رشد سریع بسیاری از مسائل را داشته باشد و مهمتر اینکه هماهنگ با مقام معظم رهبری باشد.

 

رأی اولی ها سئوالات و شبهاتی نیز دارند که کارشناسان امر باید منطقی و مستدل به آن پاسخ بدهند؛ نسل جوان و نوجوان در گرداب طوفان های سهمگین فضای مجازی، تشنه حقایق ناب و بی پیرایه است؛ این جوان و نوجوان در کشاکش دعواهای زرگری دنبال مرد میدان می گردد، مرد عمل، کسی که دغدغه نام و نان نداشته باشد؛ با این نسل باید صاف و ساده اما قوی و سدید سخن گفت؛ بی هیچ شائبه دیگری!

 

 

 

کد خبر 1065379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha