واکنش  نخست وزیر نسبت به فیلم جدید در مورد حمله به مساجد «کریستچرچ»

نخست وزیر نیوزیلند در اظهارات جدیدش گفت که جامعه مسلمانان نیوزیلند باید کانون توجه هر فیلمی که در موردحمله به مساجد کریستچرچ ساخته می شود،باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، «جاسیندا آردرن » نخست وزیر نیوزیلند امروز (دوشنبه 24 خرداد)  در پی اعتراض برخی از افراد به فیلمی با موضوع واکنش وی نسبت به حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ گفت که جامعه مسلمانان نیوزلند باید کانون توجه هر فیلمی که در مورد این حملات ساخته می شود،باشند.

 

نشریه هالیوود ریپورتر هفته گذشته اعلام کرد که فیلمی با نام «آنها ما هستند» در مورد حملات یک فرد مسلح سفیدپوست به دو مسجد در تاریخ 15 مارس 2019  که در آن 51 نفر کشته شدند در دست تهیه است.

 

این مجله، فیلم  «آنها ما هستند» را به عنوان یک داستان الهام بخش درباره واکنش نخست وزیر نیوزیلند به این خشونت توصیف کرد.

 

دفتر آردرن هفته گذشته گفت که او و دولتش هیچ گونه دخالتی در این فیلم نداشته اند.

 

وی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی که در این زمینه مطرح شد،گفت که جامعه مسلمانان باید در مرکز توجه هر فیلم درباره این تیراندازی ها باشند .

 

آردرن گفت: من موافق این نیستم که واکنش هایم در پی حمله به مساجد کریستچرچ مرکز فیلم هایی باشد که در این زمینه ساخته می شوند بلکه در این فیلم ها باید حادثه 15 مارس و جامعه مسلمانان که از این حادثه متاثر شده اند مورد توجه قرار بگیرند.

 

این در حالی است که عنوان این فیلم نیز از سخنان آردرن در روز تیراندازی گرفته شده است.

واکنش مهربانانه و مقتدرانه رهبر 40 ساله نیوزیلند کشور متحیر او را متحد کرد و اقدام او در سطح جهانی مورد ستایش قرار گرفت.

کد خبر 1065698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha